JÁTÉKRA FEL!

Dr. Szabóné Zimmermann Éva: Mentsd meg az egyszarvút!

  1. A játék neve, címe: Mentsd meg az egyszarvút!
  2. A játék pedagógiai célja: csapatépítés
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elég teret kell biztosítani. Tanteremben történő játék esetén a padokat kellő távolságba tolni, hogy elég széles folyosók alakuljanak ki, nehogy a küzdelem hevében nekiessenek a játékosok.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Egy kép, amelyen a megmenteni kívánt állat látható (a mi esetünkben egy egyszarvú volt – az osztályom imádja)
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A képet kiválasztani, a táblára rögzíteni, a pályákat szabaddá tenni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terep előkészítése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az osztályom 12 éves gyerekekből áll, imádják a mesebeli egyszarvúkat, ezért ezt az állatot választottam a játék főszereplőjének. A kerettörténet annyi, hogy egy kis egyszarvú eltévedt az erdőben, őt kell megmentenünk. A képét felragasztottam a zöld táblára, mely az erdőt jelképezte.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék a kő-papír-olló továbbfejlesztett változata. A padsorok között kialakított ösvényeken kell eljutni az erdő közepében bolyongó állatkához. A gyerekek párokban küzdenek, aki a kő papír-ollót nyeri, az léphet egyet előre az ösvényen a következő padsorig. Aki először eléri a táblát, az futamgyőztes. Ha mindenki mérkőzött, jön a futamgyőztesek összemérése, míg végül a legjobb marad, aki megmenti az egyszarvút.
  18. A játék lezárása: A győztes odamegy az egyszarvúhoz és megsimogatja, ennek a játszmának ő lett az egyszarvú-mentője.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdeztem a gyerekeket, hogy tetszett nekik a játék, azt válaszolták, nagyon, sokat nevettek, ezért játszottunk még egy teljes menetet. Annyira szerették a kis egyszarvút, hogy fénymásolt példányokat osztottam belőle, ezeket boldogan színezték ki.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mi osztályteremben játszottuk a játékot, de szabad téren is elképzelhető. Krétával rajzolnám fel betonra a pályát, az ösvényeket és a megmenteni kívánt állatkát is. Természetesen az állat is változtatható a gyerekek kedvenceihez igazodva.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha ismeretlen a kő-papír-olló nevű játék, ennek a szabályait kell részletesen ismertetni, gyakorolni kicsit. Menet közben odafigyelni, hogy a győztes kör után csak egységnyivel közeledjen a diák a cél felé.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagy örömet jelentett, hogy ezt az általam kitalált, egyszerű játékot mekkora lelkesedéssel fogadták a gyerekek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dr. Szabóné Zimmermann Éva