JÁTÉKRA FEL!

Dr. Szabóné Szigetközi Enikő: 6-os dobás

  1. A játék neve, címe: 6-os dobás
  2. A játék pedagógiai célja: 2. osztályos gyerekeknek a 50-es számkörben összeadás játékos gyakorlása.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 db. dobókocka, toll, papír
  12. Technikai igény: asztal+ székek
  13. Az előkészítés feladatai: A tanulókat kis csoportra bontani , 3-4 fő, minden asztalra előkészíteni a papírt és a ceruzát
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: –
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mai órán egy játék segítségével 50 számkörben fogunk összeadásokat fejben gyakorolni.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden asztalnál max. 4 tanuló foglal helyett. Egy papírt kap mindenki, és egy tollat az egész csoport, amit az asztal közepére helyez a játék irányítója. Aki elsőnek hatost dob, kezdheti el a feladatot. Az óramutatóval megegyező irányba haladunk. Az első játékos dob egyet. Ha hatost dobott, csak akkor veheti fel az asztalról a tollat, és felírja a dobott számot a lapjára. Úgy kell dobnia, hogy ne essen le a kocka a földre, és a jobbra mellette lévő gyorsan el tudja venni a kockát tőle a következő dobásig. Az eredeti játék szabályához képest, most változtatunk. Nem egy számsorozatot írnak a gyerekek 1-50.ig, hanem aki már egyszer dobott hatost, és sorra kerül, mindig a dobott számot kell felírnia a lapra, és fejben összeadnia. Az nyer, akinek a dobott számokat összeadva hamarább kijön az 50-es szám.
  18. A játék lezárása: A játékosok közösen összeadják a nyertes számait.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A következő matematika órán, a nyertesek vezethetik a játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A következő órán két dobókockával játsszuk ugyanezt a játékot. Ami gyorsítja, és ugyanakkor nehezíti a játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Megfigyelőként a csoportok mellett állni. És segíteni azokat a tanulókat, akik elakadtak.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Dr. Szabóné Szigetközi Enikő