JÁTÉKRA FEL!

dr. Sipossné Szabó Ildikó: Kincskereső játék

  1. A játék neve, címe: Kincskereső játék
  2. A játék pedagógiai célja: matematikai tudás elmélyítése, csoportmunka gyakorlása
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: papír, íróeszköz, számológép, asztal, szék
  12. Technikai igény: térkép rajzolása
  13. Az előkészítés feladatai: szükséges elmélet korábbi megtanítása, rajzolás, nyomtatás, csapatbeosztás, tervezés
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: csapatok kialakítása a csoporton belül
  17. A játék menete, játékszabályok: A kiadott feladatok lépésről lépésre való megoldása. A végén a térképen a kincs megtalálása. A négy csoport a következőhöz hasonló feladatokat kapott: Sikerült megszereznetek a Jack Sparrow kapitány kincsének helyét jelző térképet. Az utasítások egy koordinátarendszerben jelölnek ki útvonalat a kincshez. 1. Az origó által jelölt pontban szálltok partra a szigeten. El kell menjetek az A(1; 2) pontig. 2. Az A pontból egy olyan vektorral juttok el a B pontba, amely vektor koordinátái az x2–5x+4 = 0 egyenlet gyökei. (Ügyeljetek a gyökök sorrendjére: a megoldóképletből a „+” előjellel kapott gyök a vektor x koordinátája, a „–” előjellel kapott az y!) 3. A B pontból 2 egységet balra lépve juttok el a C pontba. 4. A C pontból annyi egységet kell lépnetek felfelé, ahány egység az ABC területe, és máris megtaláltátok a kincset! Milyen messze van légvonalban ez a pont a partraszállás helyétől?
  18. A játék lezárása: A kincs megtalálása, győztes kihirdetése, jutalmazása
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertes csapat minden tagja 5-öst kapott, a második helyezettek a dolgozatra 1 jeggyel jobbat
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A feladatok bonyolítása, újabb lépések beiktatása
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szükség esetén elméleti segítség adása
  22. Egyéb/megjegyzés: Két hasonló korú csoporttal is lejátszottuk. Mindkét helyen nagyon lelkesek voltak. A végén azt kérték, hogy a jövőben is legyen ilyen játékos formájú gyakorlás, számonkérés.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: dr. Sipossné Szabó Ildikó