JÁTÉKRA FEL!

Dr. Romhányiné Kovács Rita: Pletyka

  1. A játék neve, címe: Pletyka
  2. A játék pedagógiai célja: Az információk torzulásának megtapasztalása. A pletykálás hatásainak bemutatása a tanulóknak. Szövegértés, szövegalkotás fejlesztése, szókincs bővítés.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Szöveg, amit felolvasunk egy papírról.
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő szöveg keresése, fénymásolás vagy nyomtatás
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: –
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy diáknak négyszemközt felolvasom a történetet az osztályteremben.
  17. A játék menete, játékszabályok: A diák, akinek felolvastam már a történetet behívja egy társát a terembe és elmondja a történetet a saját szavaival. Ezután az első diák távozik, majd akinek elmesélte, az adja tovább a történetet a saját szókincsével és így tovább. A szöveg kapcsolódik a tanítási óra anyagához. Választani lehet a tankönyvből vagy a szöveggyűjteményből is. Így a diákok a játék kapcsán érdeklődni kezdenek az órán feldolgozadó szövegről.
  18. A játék lezárása: Minden tanuló, aki hallotta a történetet bejön a terembe és én felolvasom nekik az eredeti sztorit.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, hogy miben lett más a történet az eredeti szövegtől, mi mit tett hozzá.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Novellák, rövid történetek, történelmi szemelvények, regények részleteinek feldolgozása ezen a módon. ( Irodalom és történelem órákon)
  21. A játékvezető speciális feladatai: –
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dr. Romhányiné Kovács Rita