JÁTÉKRA FEL!

Dr. Pilterné Gábora Csilla: Milyen állat vagyok?

  1. A játék neve, címe: Milyen állat vagyok?
  2. A játék pedagógiai célja: Az óvodás gyermekek természetismeretre nevelése, állatokkal való megismerkedés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: állatos bábok, fejdísz, pléd vagy párna
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: ki kell készíteni a bábokat, plédek, párnák kiterítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy gyerek segíthet szép kört alkotni, egy gyermek pedig előszedni a bábokat. Teremben történő játék esetén párnákat letenni a földre szintén segíthetnek a gyerekek
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek leülnek, a már ismert módszerrel (csendangyalka) csöndre intjük őket. Majd elmeséljük, mi fog történni. A kerettörténet, hogy egy eltévedt kis manóvá válik az a kisgyerek, akinek a fején a jelzés van. Egy állat a háta mögé lopózik.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy kiválasztott kisgyerek megkapja a „koronát”, ő lesz a manó. Egy bábbal a háta mögé lopózom (a játékvezető) és felmutatom a bábot úgy, hogy mindenki lássa, kivéve a manót. Ekkor egy másik kisgyereket megkérek, hogy mondjon valami jellemzőt arról az állatról, aki a kezemben van, de ne mondja ki a nevét. A „manókának” ki kell találnia, hogy ki lopózik a háta mögött. Ha nem sikerül kitalálni az első leírás alapján, akkor más gyerek kiegészítheti egyéb tulajdonsággal. Majd az a kisgyerek lesz a manóka, aki az utolsó információt adta.
  18. A játék lezárása: Ha elfogynak a bábok, akkor van vége a játéknak. (ez lehet 5-15 báb, attól függően, hogy hány kisgyerek van és mennyi idő áll rendelkezésre)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden kisgyereket megdícsérünk, A foglalkozás végén a gyerekek megkapják a bábokat, játszhatnak vele. Ha még marad idő lehet rajzolni a kedvenc állatukat (akár másnap is)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Továbbfejlesztés lehet, ha a gyerekek maguk vállnak állakkákká, kiállnak a körből és elmondják, hogy kik ők, a többiek kitalálják. Esetleg lehet szűkíteni a kört és csak háziállatot vagy csak vadállatot mondani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Előkészítés, bábozás, figyelés a gyerekekre, hogy mindenki sorra kerülhessen, aki szeretne
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dr. Pilterné Gábora Csilla