JÁTÉKRA FEL!

Dr. Patakiné Ürmössy Mónika: Az Óriás mamusza amiben a gyerekek óriásokká válva játszhatnak kedvükre

  1. A játék neve, címe: Az Óriás mamusza amiben a gyerekek óriásokká válva játszhatnak kedvükre
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködést segíteni, empátiát fejleszteni
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Előre elmondani azt, hogy figyelni kell egymásra, bántó dolgot nem mondunk, nem teszünk, nem kérünk olyant a másoktól, amit az nem szeretne megtenni.
  6. Résztvevők száma: -8,15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Mamusz
  12. Technikai igény: Esetleg szőnyeg, vagy szék, ha valakinek szükséges
  13. Az előkészítés feladatai: A csoportszobát és kellékeket előkészíteni, berendezni a helyszínt, hogy nyugodtan lehessen játszani körben állva.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: nem szükséges, de lehet ez is egy feladat, párokban segítsék a csoportszobában a helyszín szabaddá tételét
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Most, hogy készen van a csoportszoba, kedvesek voltatok hogy segítettetek, álljatok körbe és elmesélek nektek egy történetet. Képzeljétek Gyerekek! Egy varázserdőben jártam, ahol találtam egy hatalmas mamuszt. (megmutatjuk a mamuszt) Mindenkit kérdezgettem, hogy vajon kié lehet, de az állatok csak találgattak, hogy ki az akire jó lehet ez az óriás mamusz. Végül, kiderült, hogy ez csak a kedves, jószívű Óriásé lehet, aki a varázserdőben lakik és valamelyik állat azt is tudta. hogy az Óriás azt üzente, hozzam el a XY csoportba, mert ide nagyon aranyos, kedves gyerekek járnak, hadd próbálják fel és játszanak egy nagyot vele. Kié legyen először? Azé aki a legügyesebben pakolt, aki szépen tud mosolyogni, aki a legkedvesebb a barátaival, stb…
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak. A mamuszt odaadom a kiválasztott gyereknek, azzal az instrukcióval, hogy vegye a lábára. Most Ő lesz a kedves Óriás, aki a párját keresi, akivel játszhat egyet – Választania kell egy társat, akivel ugrálhat, kacaghat, összeölelkezhet, bukfencezhet vagy bármit csinálhat, ami jó mindkettejüknek (megpuszilhatja, kezet foghat, kő-papír-olló-sat játszhat vele, egy rövid versenyt futhat, stb.) Tehát ő mondja meg, hogy mit szeretne. A többiek lesznek a tanúi a játékuknak . A végén a gyerekóriás „elbúcsúzik” (leveszi a mamuszt) és átadja egy kiválasztott játékosnak, aki nem lehet ugyanaz a gyerek, akit először választott.
  18. A játék lezárása: Akkor zárjuk le a játékot, ha már minden gyerek legalább egyszer játszott valakivel. Ha valaki szeretne Óriás lenni, hagyjuk őt is érvényesülni. „Most a mamuszt kérném vissza és üljünk le egy körbe.”
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérni a játékosok találékonyságát, azt, hogy odafigyeltek egymásra és megkérdezni, hogy érezték magukat játék közben. Kinek melyik ötlet tetszett a legjobban (kezdjük mi, ha nincs jelentkező).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha nem tudják kitalálni, mit játszanak adhatunk alternatívákat nekik. Ha a többiek unatkoznak, felkérhetjük őket, hogy tapsoljanak közben, vagy ők is utánozhatják az Óriás és társa játékát. Nálam ez bevált és élvezték, hogy utánozhatták egymást. Kisebbeknél, lehet úgy is játszani,hogy valamilyen állatot utánozhat a társával, pl. lehetnek aranyos kiscicák, vagy bátor Csizmás Kandúrok, stb. A körben állók mondhatnak egy szöveget, amíg az Óriás keresi a társát.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Segíteni esetleg a mamusz felhúzásában, ha nem boldogulnának vele. Figyelni arra, hogy óvatosan játsszák a játékot, ne sérüljön meg senki, ne hagyjuk, hogy túljátsszák magukat.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dr. Patakiné Ürmössy Mónika, (urmossy.monika@gmail.com)