JÁTÉKRA FEL!

dr. Oláhné Kárpáti Zsófia: Gyümölcskosár

  1. A játék neve, címe: Gyümölcskosár
  2. A játék pedagógiai célja: Ismeretterjesztés, valamint a memória fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fontos figyelmeztetni a játékosokat, hogy helyváltoztatáskor kiemelten ügyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: A játék során eggyel kevesebb székre van szükség, mint ahány játékos van.
  12. Technikai igény: A Játékhoz nem szükséges semmilyen speciális technikai kellékre, csupán a székekre.
  13. Az előkészítés feladatai: Terem berendezése, székek elhelyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt segítsenek a résztvevők a székek elhelyezésében.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok mondják el, milyen gyümölcs nevet választottak maguknak. Ezt többször ismételjék el, hogy memorizálni tudják a többiek is.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok egy körben ülnek le, de egy valaki középen helyezkedik el. Mindenki választ magának egy gyümölcsnevet. Amikor a középen álló szereplő felkiált például: „A körte cseréljen helyett a szőlővel”, akkor a két megnevezett játékos feláll és minél gyorsabban megpróbál helyet cserélni. A középen elhelyezkedő résztvevő próbálja kihasználni ezt a cserét, hogy le tudjon ülni az egyik megüresedett székre. Akinek nem jut szék az folytatja a játék irányítását. Ha a középen álló személy azt mondja: „Kiborult a kosár”, akkor, mindenkinek új széket kell szereznie.
  18. A játék lezárása: A játékot a játékvezető zárja le. Fontos, hogy még azelőtt érjen véget a játék, hogy az unalmas lenne a résztvevőknek. Egy újabb forduló izgalmasabb lehet, mint egy elnyújtott játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kérdezzük meg a játékosokat, hogy ki, hogy érezte magát, emeljük ki, mitől volt izgalmas vagy éppen döcögős a játék menete. Köszönjük meg a részvételt és dicsérjük meg a játékosokat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Akkor élvezetes a játék, ha nem mindig ugyanazokat a gyümölcsöket mondják a résztvevők. Ha pedig már több forduló is lement gyümölcsökkel, akkor eljátszhatjuk ugyan ezt a játékot, csak zöldségekkel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat érthetően, világosan mondjuk el, ezután pedig mindenképpen játszunk egy próba játékot az éles vetélkedés előtt.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi visszajelzések alapján elmondható, hogy a játék nemcsak izgalmas és interaktív, hanem egyszerre edzi az elmét és a reflexeket is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: dr. Oláhné Kárpáti Zsófia