JÁTÉKRA FEL!

Dr. Nemesné Szegedi Erzsébet: Mi (ki) van a takaró mögött?

  1. A játék neve, címe: Mi (ki) van a takaró mögött?
  2. A játék pedagógiai célja: Az aktuális nevelési, oktatási feladatokhoz tartozó ismeretanyag rögzítése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nagy méretű takaró, 2 db karika, az ismeretanyagnak megfelelő tárgyak, kártyák.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Az aktuális eszközök előkészítése, a létszámnak megfelelő terület felszabadítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az eszközök kiválasztása, kosárba helyezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Már sokat játszottuk azt a játékot, hogy „Ki van a takaró alatt ?”, ebben a játékban arra leszünk kíváncsiak, hogy Mi (ki) van a takaró mögött?
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyermekeket két csapatra osztjuk. A csapatok között a játékvezető és segítője kifeszít egy takarót, melynek két oldalán, középen 1-1 karikát helyezünk el. Akire rámutatunk törökülésbe ül a karikába és az aktuális témának megfelelő tárgyat (Pl. színes gumilapot színek rögzítéséhez, állatfigurát az állatok nevének gyakorlásához, számkártyát mennyiségek felismeréséhez, stb.) tart a kezében, melyet előzetesen kiválasztott a kosárból. Háromra leeresztjük a takarót. Az az ügyes, aki hamarabb megmondja, hogy mit lát a másik kezében.
  18. A játék lezárása: A győztes csapat mindig kap egy zsetont.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A zsetonokat megszámoljuk és megállapítjuk, hogy melyik csapat gyűjtött össze többet.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítésnek több feladatot is lehet variálni. Pl.: Ha nincs a kezében semmi, a másik nevét kell mondani, ha állatfigurát tart, azt kell megnevezni, ha gumilapot tart, a színt kell mondani.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: : A karikába ülést a kisebb gyermekek fokozott érdeklődése és aktivitása miatt vezettem be, mert mindannyian a takaró előtt szerettek volna lenni és nem látszott, hogy kire kell figyelni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dr. Nemesné Szegedi Erzsébet