JÁTÉKRA FEL!

dr. Kissné Schusztek Szilvia: Tilos az Á

  1. A játék neve, címe: Tilos az Á
  2. A játék pedagógiai célja: koncentráció fejlesztése, angol órán szókincsfejlesztés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Egy rövid történet megírása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körbe állnak. A jobb tenyerüket nyitva felfelé maguk mellé emelik, míg a bal kezük mutatóujját a föld felé iránytva a mellettük álló nyitott tenyerébe helyezik. Az animátor egy előre megírt történetet kezd el mesélni, melyben elrejt néhány olyan szót, amely „tabu”. Pl. az angol órán, ha a tananyag a színek, a történetet tele tűzdeli színekkel és, ha ezek elhangzanak, a játékosoknak a nyitott tenyerüket össze kell csukniuk, és el kell kapniuk a mellettük álló mutatóujját. Közben viszont figyelniük kell arra, hogy ne kapják el az ujjukat. Akinek a mutatóujját a mellette álló a tenyerébe tudja zárni, az kiesik.
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt nem csak angol órán, de más órán, pl. földrajz (égtájak, tavak…), biológia (testrészek, szervek…), és más tantárgyak kulcsszavait is be lehet illeszteni a történetbe.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Minél izgalmasabb és érdekesebb történet összeállítása, esetleg egy-két becsapós szóval
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: dr. Kissné Schusztek Szilvia