JÁTÉKRA FEL!

Dr Kerschné Szilágyi Ágota: – Eredeti neve : Plüsselkapó – Testnevelés órára átalakítva : Mez szerző

  1. A játék neve, címe: – Eredeti neve : Plüsselkapó – Testnevelés órára átalakítva : Mez szerző
  2. A játék pedagógiai célja: – Új játék megismerése. – Versenyhelyzet kialakítása.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: – Fel kell hívni a tanulók figyelmét az összekoccanás veszélyére. – Figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: – 1 db mez
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: – Csapatok kijelölése. – Játéktér kijelölése. – Mez elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: – Csapat választás. – Egy-egy csapaton belül, itt a játékomban pl. 11 fős egy csapat – a sorszámok megbeszélése 1-11-ig titkosan .
  16. A játék megnyitása, nyitánya: – Csapatok felállítása. – A játékszabály ismertetése, kitérve a balesetveszélyre.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatok felsorakoznak a játéktér 2 oldalán. A csapattagok egymás mellett állnak egy sorban. A mez középre van elhelyezve a földön. A játékot a játéktér széléről irányítom a mezzel egy vonalban. A játékosok feladata, hogy ha kimondom a számukat, akkor mindkét csapatból az előzetes megbeszélésük alapján, az ezzel a számmal rendelkező játékos kifut és megpróbálja gyorsabban megszerezni a mezt, mint a társa. A mez helye a játéktér felező vonalán van. Ezen átfutni, átlépni, átnyúlni az ellenfél térfelére tilos. Amelyik játékosnak sikerül felkapni hamarabb a mezt, annak a csapata kap egy pontot. A számokat találomra kiabálom be, nem sorrendben.
  18. A játék lezárása: Ha minden számú játékos megméretetett a játéknak vége.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok megdicsérése. Pontszámok összeszámolása. A győztes csapat választhat egy következő játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Különböző kiindulóhelyzetekből indulás( pl.: hason fekvés, gyertya, fekvőtámasz helyzet, hanyatt fekvés, guggoló támasz stb…) – ezt váltogatom. – Különböző mozgásformák alkalmazása a mez szerzésre. Mint játékvezető a szám bekiabálása előtt közlöm, hogy hogyan kell eljutni a mezig. Pl.: sánta róka ; páros-, jobb-, bal lábon szökdelés ; nyusziugrás; Pók-, rák- járás stb… – Átnyúlhat (de kizárólag csak átnyúlhat!) a felező vonalon a mezhez később érkező játékos és megérintheti az ellenfél játékosát (elkapja) akinél már a mez van. Ilyenkor megszerzi a pontot a csapatának. – A saját csapathoz vissza kell jutni a mezzel. A később érkező átfuthat, vagy az adott mozgásformával követheti a mez szerző ellenfelét a felező vonalon túl egészen az ellenfél csapat vonalig.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok fokozatos ismertetése. Figyelni kell, hogy minden szám szerepeljen, ne a játékosoktól kelljen megkérdezni, hogy ki nem volt még? 🙂 A helyes, az adott szabálynak megfelelő végrehajtás megkövetelése. Folyamatosan figyelni kell a balesetveszélyes helyzetekre és óvatosságra inteni a tanulókat.
  22. Egyéb/megjegyzés: A tanulók nagyon élvezték ezt a játékot. Azóta többször kérték, akár óra végi játéknak is . 🙂 …és nekem is sikerélmény volt! Köszönöm.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dr Kerschné Szilágyi Ágota