JÁTÉKRA FEL!

Dr. Kawaritné Tóth Erika: Békás tó

  1. A játék neve, címe: Békás tó
  2. A játék pedagógiai célja: Nagymozgások fejlesztése. Állóképesség, egyensúlyérzék, ügyesség , szem-láb koordináció fejlesztése. Együttműködő készség fejlesztése, csoportkohézió erősítése. Önbizalom erősítése. Verbális fejlesztés. Anyanyelvi nevelés szókincsgyarapítással.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyermekek lábbelijének ellenőrzése : jól tartja-e a lábukat, be van-e kötve a cipőfűző… Teremrendezés , padlótörlés
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nagy körkötél, 1 db. gólya fejdísz, béka fejdísz minden résztvevő gyermek számára
  12. Technikai igény: A fejdíszeket saját kezűleg készítettem.
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés,padlótörlés, szellőztetés, eszközök előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Lehet kötelező mozgás foglalkozás végén játszani, vagy az udvari játék során kezdeményezni. Jelen esetben a mindennapos mozgás végén játszottuk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Érdeklődés felkeltése találós kérdéssel: " Háló nélkül halászik, kéményeken tanyázik, elköltözik, ha fázik. Mi az ?" ( gólya) Aki kitalálja, az lesz az első gólya a játékban. A többiek békák lesznek a tóparton. Leteszem a nagy körkötelet a földre és a dadus néni segítségével a gyerekek fejére tesszük a fejdíszeket. "Békás tó" játékot fogunk játszani !
  17. A játék menete, játékszabályok: Ismertetem a gyerekekkel a játék menetét : A békák a tóparton üldögélnek és incselkednek a gólyával: "Gólya, gólya, brekeke, kell-e békapecsenye?" "Kell!"- feleli a gólya. " Itt van már, tessék hát, fogj magadnak egy békát" A gólyának el kell kapni egyet a tó körül ugrándozó békék közül, de csak a parton. Azt a békát, amelyik beugrik a tóba,biztonságban van, már nem foghatja meg a gólya. Amelyik békát elkapja a gólya, szerepet cserélnek. Visszakérdezek, meggyőződöm, hogy a gyerekek értették- e a szabályt. Felhívom a figyelmüket, hogy nagyon vigyázzanak egymásra és a saját testi épségükre. Eljátsszuk néhányszor, attól függően, mennyire élvezik a gyerekek.
  18. A játék lezárása: Jelzem, ha utoljára játsszuk el aztán körben járunk a "tóparton"a "Gólya, gólya gilice" című dalra .
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdícsérem a gyerekeket és összegyűjtöm a fejdíszeket, közben megkérdezem, hogy tetszett-e nekik a játék. ( Igen, nagyon tetszett ) majd gyümölcsöt esznek közösen és meghallgatom a gyerekek ezzel kapcsolatos élményeit.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet nehezíteni a játékot úgy, hogy a gólya egy lábon állva, ugrálva fogja meg a futkározó békákat. Így még jobban meg lennének mozgatva a gyerekek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Vegyes csoportom van, 3-5 éves gyermekekkel és a játék során egy kiscsoportos kislány ( elkapott béka) nem akart gólya lenni, ezért én vállaltam ezt a szerepet. Az elküldött fényképen látszik, hogy én is voltam gólya.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ez egy közismert játék, de kicsit megváltoztattam a szabályt: az eredetinél a tóban fogta meg a gólya a békákat. Azért is választottam ezt a játékot, mert a heti témánk a külső világ tevékeny megismerése: természeti, emberi, tárgyi környezet foglalkozás témája a vízparti állatok volt és én mindig törekszem a komplexitásra.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dr. Kawaritné Tóth Erika