A játék neve, címe: Az éhes verebek
A játék pedagógiai célja: A résztvevők játszva megtanulják a melléknév fokozást (angol), vagy csak összemérjék tudásukat. (Lehetséges kérdések: Melyik gyorsabb, egy motorbicikli vagy egy gepárd?)
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs szükség biztonsági intézkedésekre.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Esetleg kréta.
Az előkészítés feladatai: A játékvezető ír pár kérdést.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők meghatározhatják az előre/hátra lépések számát.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető ismerteti a játékszabályokat.
A játék menete, játékszabályok:Három, egymástól kb. két méter távolságra levő (képzeletbeli) vonal. A résztvevők a középső vonalon állnak. Az előttük levő vonalon az eleség, a hátuk mögött levő vonalon egy éhes macska. A játékvezető kérdez, aki a leggyorsabban kimondja a helyes választ, előre lép/ugrik, aki lassúbb volt, de kimondta a helyes választ, marad a helyén, aki nem mond semmit vagy rosszat mond, hátralép. Az a nyertes, aki elsőnek ér az eleséghez. A többi résztvevő vagy éhes marad, vagy a (szintén éhes) macska eledelévé válik.
A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha egy (vagy több) résztvevő elérte az eleséget.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, szőlőcukor, a nyertes(ek) írhatják meg a következő párnak/csoportnak a kérdéseket.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármilyen nyelvtani szerkezet bevezethető/gyakoroltatható a játékkal.
A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy ki volt a gyorsabb a válaszadásban.
Egyéb/megjegyzés: A visszajelzések szerint a résztvevők élvezték a játékot.
A játékot lejegyezte: Dr. Incze Tünde Amália