JÁTÉKRA FEL!

Dr.Borsiné Lantos Dóra: Ország elkapós

  1. A játék neve, címe: Ország elkapós
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők megismerjék Magyarország szomszéd országait. Figyelem, koncentráció, együttműködés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A csoportalakításnál figyelnem kell, hogy egyformán legyenek elosztva a résztvevők (fizikai felépítésük alapján).
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: labda vagy valami, amit könnyen el tudnak kapni (Az Ország elkapós játéknál egy földgömb alakú labda), zászlók, névtáblák.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A játék előtt tisztázni az országok neveit, kijelölni a játékteret, zászlókat kitenni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy közös foglalkozáson a résztvevők elkészíthetik a zászlókat, bemutathatják az országokat, elkészíthetik az ország névtáblájukat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt minden résztvevő mutatkozzon be (ország név). Ezt többször ismételjétek meg, hogy megjegyezzék egymás nevét.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosokat 2 csoportba rendezem, minden csoportban ugyanazok az országok vannak. Egymással szemben felállnak a résztvevők, én középen a sor végén irányítom a játékot. Mondok egy ország nevet, ekkor mind két csapatból kifut annak az országnak a képviselője és megpróbálja elvenni és hazavinni a földgömb labdát. Csak akkor lesz az övé a pont, ha úgy tudja elvinni a földgömböt, hogy a másik csapat tagja nem ért hozzá. Ha hozzáérnek, azé a pont, aki megfogta a másikat. Ha semelyik nem akarja megfogni a földgömböt, kihívok egy másik országot, így már 4-en próbálhatják elkapni a labdát. Fontos, hogy csak ugyanazt az országot lehet elkapni, mint a sajátod.
  18. A játék lezárása: A játék 10 pontig megy, akkor van vége, amikor az egyik csapat elérte.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Csapatok megdicsérése, megtapsolása.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tornaórán kosárlabda tanítása során az emberfogás gyakoroltatásánál lehet ezt a játékot használni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Segíteni, magyarázni ki hová álljon a cselezésnél.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot még júniusban vezettem le az Összetartozás napja interaktív foglalkozás keretein belül. Mivel akkor még nem tudtam, hogy dokumentálni kell, nem készítettem fotót a játékról, de a tanulók személyiségi jogai miatt nem is készíthettem volna csak akkor, ha minden szülő hozzájárulna. Most nyár van sajnos erre nincs lehetőségem.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dr.Borsiné Lantos Dóra