JÁTÉKRA FEL!

Doro Oxána: Szőnyegfoglaló

  1. A játék neve, címe: Szőnyegfoglaló
  2. A játék pedagógiai célja: Egyrészt a szórakozás, másrészt az együttműködés és problémamegoldás fejlesztése.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Szükség van szőnyegdarabokra. Lényeg, hogy több legyen, mint ahány résztvevőnk van, mert mindenki egyet elfoglal, és egy marad a játékvezetőnek is.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Be kell rendezni a helyszínt úgy, hogy ott biztonságban tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyszín berendezésén kívül más előkészítést nem igényel.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt minden résztvevő választ magának egy szőnyegdarabot, ahogyan a játékvezető is. Lényeges, hogy mindenki lerakja azt a földre körülbelül fél méter távolságra egymástól. Majd ismertetjük a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok a lerakott szőnyegdarabokon állnak, és egy szabadon van, mivel a játékvezető nem áll rajta. A játékosok célja a játék során megakadályozni, hogy a játékvezető elfoglalja a szabad szőnyeget. Lényeges felhívni a figyelmüket, hogy egy játékos egyszerre csak egy szőnyegen állhat, tehát mindkét lábbal egy szőnyegen kell állni. Emellett jelezni, mikor indul a játék.
  18. A játék lezárása: E játék esetében a résztvevők visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve a játékvezető vethet véget. Például amennyiben látja, hogy kialakult egy hatékony stratégia arra vonatkozóan, hogy hogyan akadályozzák meg, hogy elfoglalja a szőnyeget, és ennek megfelelően az izgalmi szint csökkenését veszi észre.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető dicsérje meg a játékosokat, köszönje meg a részvételt, kérdezze meg, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kerettörténettel bármikor módosítható. Az én esetemben karácsonyt megelőzően egy annak megfelelő játéksorba illesztettem be. Vagyis a kerettörténetnek megfelelően én egy gonosz krampusz voltam, aki el akarta foglalni az egyik ajándékot (szőnyeg), és ezt a játék résztvevőinek nem volt szabad hagyniuk. A szőnyegek egymástól való távolságának megváltoztatásával is nehezíthető a játék, vagy egyel több szőnyeg lehelyezésével. (Ez a játék valójában a székfoglalós játék továbbfejlesztésének is tekinthető.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezetőnek kellően ismertetnie kell a szabályokat. A játékosok kihívást és izgalmat kell, hogy találjanak a játékban, és ezt a játékvezető a gyorsaságával tudja szabályozni. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetnie a játékot. Ettől még izgalmasabb lesz a játék! Folyamatosan figyelnie kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Doro Oxána