JÁTÉKRA FEL!

Dorn Edit: Ismered az ismeretlent?

  1. A játék neve, címe: Ismered az ismeretlent?
  2. A játék pedagógiai célja: A játék célja az, hogy a gyerekek rövid idő alatt minél több nevet megismerjenek.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a játékosok figyelmét, hogy vigyázzanak egymásra, hogy ne forduljon elő ütközés, vagy baleset!
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy labda, gyerekek, és sok jó kedv.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség technikai eszközre.
  13. Az előkészítés feladatai: A játék előtt szükséges egy gyors bemutatkozás.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenkit bele kell vonni az előkészületekbe.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt mindenkinek be kell mutatkozni, esetleg egy másik névtanulós játékkal rá lehet készülni, és szükséges megérteni a szabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosoknak egy nagy kört kell alkotniuk, és a játékvezetőnek ki kell jelölnie egy gyereket (vagy akár ő maga is lehet), aki beáll a kör közepére egy labdával. A játékvezető kiválaszt valakit, akinek az egyik társa nevét kell mondania, és a kör közepén álló embernek oda kell futnia hozzá, és oda kell adnia a labdát, majd helyet cserélnek (, azaz az áll a kör közepén, akinek a nevét mondták), és aki előbb középen állt, az mondd egy nevet, ha a játékos rossz embernek adja a labdát, akkor kiesik, és az eredetileg megnevezett embernek kell középre állnia.
  18. A játék lezárása: A cél az, hogy 7-5 ember maradjon a körben, és ők nyerték a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén szükséges mindenkit megdicsérni, és még egyszer átvenni a neveket, hogy biztos mindenki megjegyezze azokat. Közölni kell velük, hogy nem baj, ha nem jegyzik meg rögtön mindenki nevét, mert az emberek memóriája véges.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot nem szükséges labdával játszani, de így kicsit mókásabbnak hat, továbbá ezzel a játékkal nem csak neveket, hanem egymás megismerésére is jó (kedvenc könyv, együttes, kisebb csoportokban akár tantárgy, vagy felnőtteknél foglalkozás szempontjából).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szükséges a szabályok helyes ismertetése, továbbá figyelni a rendetlenkedő játékosokra.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék nem csak ismerkedésre, de a memória fejlesztésére is alkalmas, és a gyerekek különösen sokat nevetgélnek a játék közben.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dorn Edit, (dorn40@freemail.hu)