A játék neve, címe: Kapd el a farkát!
A játék pedagógiai célja: Mozgásfejlesztő, testérzékelés, testséma, mozgáskoordináció, térérzékelés, téri tájékozódás, szem-kéz koordináció fejlesztő hatású. Érzékelést- észlelést, figyelmet, gondolkodást, emlékezetet, képzeletet, és fantáziát fejleszti.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Füvön csúszásveszélyre figyeljenek. A rókakoma óvatosan forduljon meg nehogy elsodorja a lopakodót.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: kendő a róka farkának
Az előkészítés feladatai: Udvaron a hely biztosítása. Kendő keresése faroknak.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Udvaron hely biztosítása, a kint lévő játékok elpakolása. Kendő választása.
A játék megnyitása, nyitánya: Motiválom Őket az udvar rend rakása közben, valamint együtt válasszuk ki a kendőt a játékhoz. Játék címének ismertetése.
A játék menete, játékszabályok:Előkészület: a játékosok kiválasztanak maguk közül egyet ő lesz a róka. A játékosok célja hogy a róka mögé érjenek és ellopják a farkát! A játék kezdetén a róka a egy fal felé fordul és becsukja a szemét. A többi játékos felsorakozik úgy, hogy a rókától egyenlő távolságban legyenek. a mikor készen vannak, a róka elindítja a játékot Rajt! felkiáltással. Ekkor a játékosok elkezdenek a róka felé közeledni. A róka amikor kedve tartja, hirtelen megfordul, majd kinyitja a szemét, a játékosoknak ekkor kővé kell dermedniük és mozdulatlanul kell állniuk, míg a róka újra vissza nem fordul a fal felé, ekkor folytathatják a róka megközelítését. amely játékost a róka látja mozogni, míg nyitva van a szeme, annak a játékosnak vissza kell menni az elindulási ponthoz és újra kell kezdeni a lopakodást. Az nyer, akinek sikerül ellopni a róka farkát! Jutalmul ő lehet a következő róka!
A játék lezárása: Addig játszunk amíg a résztvevőknek kedvük van, amíg mindenki nem lesz róka.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megkérdezem a résztvevőket, hogyan érezték magukat.
A játékvezető speciális feladatai: Szabályok egyértelmű ismertetése, kérdésekkel visszakérdezek, hogy értik-e. Először kipróbáljuk a játékot, és csak utána játsszuk élesbe.
A játékot lejegyezte: Dónátné Sárközy Edina