JÁTÉKRA FEL!

Domokos Enikő: Szédült labda

  1. A játék neve, címe: „Szédült labda”
  2. A játék pedagógiai célja: Az együttműködés, egymásra figyelés, a komfort zónából való kilépés, egészséges versengésre nevelés.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Labda, ponyva.( lepedővel játszottuk a játékot, mivel ez volt kéznél)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A saját taneszközök elpakolása, tanterem rendezése( padok és székek eltolása).
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tanszerek elpakolása, a „játék-tér” kialakítása: a padok és székek eltolásával.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A „Szédült labda” játékot játszuk, valamint egy változatát a „Pattogó labdá”- t. Ellátogatott hozzánk Lillácska, a lila labda. Azért jött, hogy mókásabbá tegye a napunkat. A ponyván(lepedőn) megtett útja során ide-oda, össze-vissza, kacskaríngózva gurul. Persze, hogy szédül és nem tudja, hogy merre tart. Kérése:Segítsük Őt abban, hogy ne essen le a ponyváról (lepedőről). Kéri ezt azért, mivel Mindannyian tudjuk, milyen következményei vannak az esésnek. Még egy fontos tudnivaló számunkra: Lillácska csak a Csendet szereti.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék menete: Körbe állunk. Mindenki megfogja a ponyvát(lepedőt). Kifeszítjük. Rátesszük Lillácskát. Figyelve és betartva a Labda kérését, „útjára indítjuk”. Szabályok: Lillácska nem eshet le a ponyváról(lepedőről). A ponyvát(lepedőt) nem lengetjük. A kiabálást, üvőltést mellőzzük. Akinél leesik a Labda, kiáll a játékból.
  18. A játék lezárása: A játék vége az: amikor már nincs aki fogadja „Lillácskát”, azaz már csak egy játékos maradt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a közös játékot és minden játékost megdícsérek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A „Pattogó labda” lehet egy variációja a „Szédült labda” játéknak. A szabályok maradnak ugyanazok. Kiegészítjük azzal, hogy most Lillácskának „pattogni, ugrálni” kell a feszes ponyván (lepedőn). A játékot fokozzuk azzal, hogy időre játszuk a „pattogtatást”. Például: Egy perc alatt, hányat pattint egy játékos?
  21. A játékvezető speciális feladatai: A tanteremben való játszásnál figyelni kell a „labda útjára”. A törékeny berendezés, esetleg dekoráció ne „szenvedjen” sérülést.(ablakok, vázák, stb……)
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék mindkét változatát kedvelték a VI. osztályos fiúk. Örömmel, jókedvvel játszottak Mindannyian. A „Pattogó Labda” játék jobban tetszett nekik. Örömmel jelentem, Mindenki örült az egyéni sikereknek is. Jó hangulat, trágár beszéd mentes, örömteli, felszabadult játékban volt részünk. (A VI. osztályos fiúk hiperaktívak, magatartás zavarokkal küzdenek.)
  23. A Játékot lejegyezte: Domokos Enikő