JÁTÉKRA FEL!

Dombiné Fésűs Éva: Cowboy piff-puff

  1. A játék neve, címe: Cowboy piff-puff
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem és mozgás koncentráció, gyors gondolkodás, szabálytürés, közösségfejlesztő,
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: Cowboy piff-puff A mai játékban cowboyok leszünk és egy körben állunk! A kör közepére választunk egy sherifet, (kalapja van és pisztolya). A seriff tetszése szerint ráfogja a pisztolyát egy cowboyra és azt mondja piff. Erre a kijelölt tanulónak le kell villámgyorsan guggolnia, hogy ne lőhessék le és a két oldalán álló cowboynak rá kell hogy mutasson mielőtt leguggol és azt kell mondaniuk, hogy puff. Aki későn vagy hibásan hajtja végre feladatát az kiesik oly módon, hogy kiáll a körből és indián lesz belőlle! A körön kívül indiánszökdelésben kell harci indián kiáltással haladnia (óramutató járásával megeggyezően). A játék addig folytatódik így, amig csak két cowboy marad. Ekkor ők háttal álanak egymásnak, jelre elindulnak 3 lépést tesznek és sípszóra, vagy rajt kiáltásra egymással szemben fordulnak és az ellenfélre lőnek! Amelyikük a gyorsabb az győz és a következő játékban ő lesz a sherif.
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dombiné Fésűs Éva