A játék neve, címe: Rajzold le amit ” érzel”
A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, egymásra figyelés
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs szükség különösebb biztonsági intézkedésekre. 2 fővel is lehet már játszani.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Egy rajzlap, ceruza, felíró tábla, táblafilc.
Technikai igény: Szék a két éppen játszó gyereknek, egy asztal.
Az előkészítés feladatai: A játékban résztvevő gyerekek közül kettőt ültetek egymás mögé. A többiek csak figyelemmel kísérik.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Lehet valamilyen bizalomjátékot játszani előtte, vagy jenga esetleg ” Építs egyformát”. mi lego kockákkal szoktuk ezt játszani.
A játék megnyitása, nyitánya: A szabályok pontos ismertetése előtt beszélünk az érzékszervekről. Itt a tapintást fogjuk leginkább használni. Kerettörténet helyett ezt a játékot másképpen közelítjük meg. Egy sapkába mindenféle anyagú és alakú dolgokat rakunk bele (ceruza, radír, gyurma darab, építő kocka, kréta stb.). Bekötött szemmel ebből kell egyet kihúzni és kitalálni mi lehet az.
A játék menete, játékszabályok:Két játékos játszik egyszerre. Egymás mögé ülnek, mindkettő rajzolni fog. Aki elől van a felíró táblára fog rajzolni táblafilcel, de nem akármit. A mögötte ülő rárakja a papírlapot a hátára és ceruzával el kezd rajzolni. Fontos, hogy a rajz vonalanként készüljön, egyszerre sok mindent nem rajzolhatunk. Az elől ülő ezt próbálja leutánozni és amit érez a hátán rajzolótól, azt rajzolja le. Amikor kész van egymás mellé rakjuk a két rajzot és összehasonlítjuk. Vicces képek alakulnak ki. Utána helyet cserél a két játékos és ugyan, úgy végigjátszuk.
A játék lezárása: Kicsiknél dicsérek, legfeljebb matricát adok nekik. Nagyobbaknál akinek jobban hasonlít a rajza az választ másik játékost a körből. A végén akinek a legtöbb jó rajza sikerült az a legjobb tapintással rendelkező játékos címet kapja.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Családban játszottuk. Jó hangulat uralkodott a játék alatt végig, nem akarták abba hagyni. Mi gumicukorral játszottuk itthon. A játék elején mindenki 10 gumicukrot kapott. Akinek jobban hasonlított a rajza az kapott egy szem gumicukrot a másiktól. Rövid idő után azt kérték a gyerekek, hogy csendben játszuk, mert jobban tudnak figyelni egymás mozdulataira.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet rajz feladatot is adni a hátul ülőnek, a koruknak megfelelő rajzolási készségekhez igazítva ( házat, virágot, hóembert stb). A kerettörténetet is pl. a szaglásra is fel lehet építeni, különböző ismerős illatokat szagoltatni bekötött szemmel és találják ki mi volt az.
A játékvezető speciális feladatai: A szabályok pontos ismertetése, kicsiknél többszöri próbajáték, folyamatos dicséret.
A játékot lejegyezte: Domahidi Teréz