JÁTÉKRA FEL!

Dóczi Magdolna: UFO

  1. A játék neve, címe: UFO
  2. A játék pedagógiai célja: Nagymozgás, figyelem fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: színes ejtőernyő, színes kocka, mozdulatokat ábrázoló kártyalapok
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő hely biztosítása, kellékek előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítenek az előkészületekben.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az ejtőernyő egy űrhajó és a rajta utazó földönkívüliek jeleket küldenek nekünk. Az utazhat velük, aki a jeleket jól utánozza.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az ejtőernyőt körbeállják a gyerekek mindenki egy színsávhoz áll. Az ejtőernyő közepére egy puha zsebes kockát dobunk. Az ejtőernyőt mozgatva a kockát gurítjuk, ha megállítjuk, a színével azonos helyen állok a kockán lévő mozdulatot leutánozzák. Utána mindenki egy színnel arrébb áll. Nehezítés: aki a leglassabb az utánzásban az kiesik.
  18. A játék lezárása: Az utolsó három játékos az ejtőernyő alá bújhat, míg a kiesettek hullámmozgásban mozgatják az ernyőt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékos fejlesztés alatt a résztvevők jól érzik magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mozdulatkombinációk variálhatok: 1. A kocka lapjaival 2. az ejtőernyővel végzett mozdulatokat is lehet bonyolítani
  21. A játékvezető speciális feladatai: Segíti az ejtőernyő mozgatásában és a kocka gurításában a résztvevőket. Figyeli a játékosok tevékenységét, reakcióit.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dóczi Magdolna