JÁTÉKRA FEL!

Dobosné Adamik Éva: Szerezd meg a zászlót

  1. A játék neve, címe: Szerezd meg a zászlót
  2. A játék pedagógiai célja: Elsődleges cél az óvodás gyerekeknél: maga a játék, a játék öröme, szórakozás Ezenkívül: szabályhoz való alkalmazkodás, ügyesség, koncentráció fejlesztése, tudatos fegyelmezettség, közösségi magatartás fejlesztése, kudarc elviselésére nevelés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A csoportszobai asztalok háttréb tolása
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Összeállítható fa vár elemei, gyerekek által készített csákó, zászló
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: -teremrendezés, a már elkészült csákók, zászlók előkészítése, dob kikészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A héten március 15.-éről beszélünk: szegény emberek, gonosz császár, jobb élet, Petőfi Sándor, felvonulás, csata... ehhez kapcsolódóan készítettük a csákókat és zászlókat közösen a gyerekekkel, majd felépítettük a várat, amelynek elkészítésében mindenki részt vett. Ebből kezdeményeztem a játékot.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Várépítés után: képzeljétek el gyerekek, hogy ezt a várat elfoglalta egy tüzetokádó sárkány. Ez a gonosz sárkány elvette az összes magyar zászlót, amit Füreden talált./közben betűzöm a zászlókat/ Nektek kis katonáknak lesz a feladatotok, hogy ezeket visszaszerezzétek.
  17. A játék menete, játékszabályok: Amint látjátok a vár mindkét oldalán lakhatnak emberek. /Miután a játékban minden gyerek részt szeretett volna venni, kétfele osztottam a társaságot/ Az egyik oldalra álljanak a katica-pillangó asztalnál ülő huszárok, a másik oldalra a süni-mókus asztalnál ülő huszárok. Nézzétek csak, a sárkány már kitűzte a várra az elkobzott zászlókat. Szerezzük tőle vissza. Az a kis huszár mehet csak a csatába, akinek a fejére csákót teszek./5-5/ Ha meghalljátok a dob pergést, fussatok a várhoz és szerezzétek meg a zászlókat. De vigyázzatok, mert kevesebb zászló van, mint ahány katona. Aki nem szerez zászlót kiesik a csatából/félreül szurkolni/ a többiek folytathatják a harcot a sárkány ellen. Az a csapat győz, aki az utolsó zászlót szerzi vissza a sárkánytól. /Minden kör után más fejére kerül a csákó, ahogy fogynak a gyerekek csökkentem a csákók és a zászlók számát/
  18. A játék lezárása: Viszaszereztük a zászlókat, űzzük ki a sárkányt is a várból. Miután a sárkányt is elűztük feltűztük a zászlókat és benépesítettük a várat és környékét a csoportszobában található műanyag katonákkal, emberekkel, házakkal... A gyerekek folytatták a játékot saját elképzelésük szerint.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Óvodások révén külön értékelést nem végzek a dícséreten kívül. Visszajelzéseik: játsszuk még egyszer, bizonyíték arra, hogy jól érezték magukat, tetszett nekik a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egy témánál nem változtatok óvodásoknál a történeten. A második délelőttös hetemen a rétek, mezők állatai, bogarai lesz a témám. Ugyanez a játék mehet más kerettörténettel. Pl: vár helyett virágok a mezőn. Egyik oldalon méhek, másikon pillangók. /éhesek az állatok-nektárgyűjtés/ Az a csapat győz, aki az utolsó virág kelyhéből is kiszippantotta a nektárt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nem volt
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék sikerét mutatta, hogy a gyerekek ma egyedül megépítették a várat és kérték, hogy játszunk ma is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dobosné Adamik Éva