A játék neve, címe: Törpék és óriások
A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, együttműködés fejlesztése, reflexfejlesztés
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek figyelmét felhívom a játék kockázataira: megfelelő távolság megtartása, figyelniük kell önmagukra,társaikra, csapatként dolgoznak.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Bármely tornatermi eszköz, melynek mérete nem haladja meg a labdáét, nem okoz balesetet. Jelzőmellény, labdák, kisebb bóják stb.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekekkel közösen készítjük elő az eszközöket
A játék megnyitása, nyitánya: A két csapat egymás ellen “harcol”, cél: pontszerzés. A két csapat összedolgozik, az ellenség csapatát kell legyőzniük. Ennek eszköze az összegyűjtött pontok száma.
A játék menete, játékszabályok:A játék menete, játékszabályok: Az osztályt két csoportra osztom, egyik csoport a törpék csoportja, ellenfeleik az óriások. A csapattagok a tornaterem padlójára festett vonalon, egymás mellett felsorakoznak, szemben az ellenfél tagjaival. Feladat: a csapattagok közé kihelyezett tárgyakat kell összegyűjteni. A bójákból van a legtöbb,(kb.10db) ez 1 pontot ér, jelzőmez 5 pont, ebből 2-3 darabot osztok, a labda 10 pont, ebből mindig egy darabot helyezek a középvonalra. Jelzésre a gyerekek a középvonalra helyezett tárgyakat gyűjtik össze. Nehezítésként különböző testhelyzetekből indulnak vagy egyéb módon közelítik meg a tárgyakat.(pl. hasonfekvésből indulnak, medvejárásban, pókjárásban vagy kúszással haladnak a cél felé) Miután megszerezték a tárgyakat, összeszámolják pontjaikat. Egy pont jár annak a csapatnak, aki a több pontot szerezte a gyűjtés közben, a megszerzett zsákmány által. Az a csapat nyer, aki a legtöbb pontot gyűjti.
A játék lezárása: A legtöbb pontot szerző csapat nyer.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén a csapattagok gratulálnak egymásnak, megtapsoljuk a nyertes csapatot.
A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető a játék szabályos és balesetmentes lefolyására figyel.
A játékot lejegyezte: Dienes Vivien