JÁTÉKRA FEL!

Dienes Éva: Utazás piff-puff körjátékból a szófajok birodalmába

  1. A játék neve, címe: Utazás piff-puff körjátékból a szófajok birodalmába
  2. A játék pedagógiai célja: Játékos tanulással órára hangolás.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelem felhívás arra, hogy játék hevében sem közelítsünk egymás szeméhez!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nem szükségszerű.
  12. Technikai igény: Nem szükségszerű.
  13. Az előkészítés feladatai: Szőnyeget vettük elő gyerekek bevonásával.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kellék közös előkészítése, szőnyeg elrendezése. Ki- ki mellett álljon a körben?
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játék ismertetése. Próba.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak. A kör közepén lévő játékvezető, ha valakire rámutat, akkor annak le kell guggolnia. A két mellette lévő pedig fegyvert mutat egymásnak. Aki hamarabb mondja, hogy piff -puff az nem esik ki a játékból, a másik kiesik. A végén amikor már csak ketten maradnak, akkor háttal állnak egymásnak két lépés távolságnyira. 1.2.3-ra megfordulnak, és piff-puff-al eldöl a végén ki nyer. Ez az alapfelállás volt, amit aztán piff-puff helyett meghatározott szófaj -melléknév-, majd olasz ételek gyorsabb kimondásával is eljátszottunk.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha már csak egy marad talpon. A győztest a csapat megtapsolja.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekeknek sikerélmény volt a jutalom. Persze azért a győztes matricát is kapott. A játék délután folyamán önálló játékként többszöri ismétlést igényelt. 🙂
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Továbbfejlesztés: pl. matematika -alapműveletek azzal a kiegészítéssel, hogy a téves válasz esetében a válaszadó esik ki a játékból. Vagyis ebben az esetben nem csak a gyorsaság a lényeg.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető jól pörgesse az eseményeket.
  22. Egyéb/megjegyzés: Kiemelten sikeres volt. Érdekes, hogy a legegyszerűbb, megunhatatlan játékból mennyire áthidaltunk a szófajok birodalmába.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dienes Éva