„Tanítóként minden évfolyamon egy kerettörténebe ágyazott pontozásos értékelési rendszert alkalmazok, így erre a gondolatra fűztem fel ezt a játékot is. Korosztály: általános iskola 2. osztály, ahová hercegnők és lovagok járnak, akik kincseket gyűjtenek kis ládájukba A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok meseszereplős kártyalapokat húznak. Aki a varázslót húzza, az lesz a kiválasztott. A játék menete, játékszabályok: Kedves hercegnők és lovagok! Gyertek, üljetek körbe a kastély tanácstermében és folyamatosan keressétek egymás tekintetét! Nézzétek a többiek szemét! Az nem baj, ha ő éppen akkor nem néz a szemedbe. Ül közöttetek valaki, aki a kincseiteket szeretné megszerezni. Ez a Gonosz varázsló kacsintással tudja megszerezni a kincseiteket. Neki úgy kell rákacsintani valakire, hogy azt rajta kívül más ne vegye észre. Ha ez sikerül neki, akkor annak a hercegnőnek vagy lovagnak megszerezte a kincsét. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó Gonosz varázsló, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már hárman sejtik, hogy ki a kacsintó Gonosz varázsló, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhármuk kincsét megszerezte a Gonosz varázsló. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor -vagy lelepleződik a Gonosz varázsló, és mindenki visszakapja a kincsét, -vagy ha nem ő a Gonosz varázsló, hanem valaki más, akkor sajnos elveszíti a kincsét. A játék lezárása: Ha a Gonosz varázslóval együtt már csak hárman maradtak kincsesek, akkor a varázsló nyert. Ha pedig lefülelik a Gonosz varázslót, akkor mindenki visszakapja a kincsét. Tanítóként minden évfolyamon egy kerettörténebe ágyazott pontozásos értékelési rendszert alkalmazok, így erre a gondolatra fűztem fel ezt a játékot is. Korosztály: általános iskola 2. osztály, ahová hercegnők és lovagok járnak, akik kincseket gyűjtenek kis ládájukba A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok meseszereplős kártyalapokat húznak. Aki a varázslót húzza, az lesz a kiválasztott. A játék menete, játékszabályok: Kedves hercegnők és lovagok! Gyertek, üljetek körbe a kastély tanácstermében és folyamatosan keressétek egymás tekintetét! Nézzétek a többiek szemét! Az nem baj, ha ő éppen akkor nem néz a szemedbe. Ül közöttetek valaki, aki a kincseiteket szeretné megszerezni. Ez a Gonosz varázsló kacsintással tudja megszerezni a kincseiteket. Neki úgy kell rákacsintani valakire, hogy azt rajta kívül más ne vegye észre. Ha ez sikerül neki, akkor annak a hercegnőnek vagy lovagnak megszerezte a kincsét. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó Gonosz varázsló, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már hárman sejtik, hogy ki a kacsintó Gonosz varázsló, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhármuk kincsét megszerezte a Gonosz varázsló. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor -vagy lelepleződik a Gonosz varázsló, és mindenki visszakapja a kincsét, -vagy ha nem ő a Gonosz varázsló, hanem valaki más, akkor sajnos elveszíti a kincsét. A játék lezárása: Ha a Gonosz varázslóval együtt már csak hárman maradtak kincsesek, akkor a varázsló nyert. Ha pedig lefülelik a Gonosz varázslót, akkor mindenki visszakapja a kincsét. [keretmese]”
Dévényi Márta
Célcsoport: 5-9