A játék neve, címe: Plüsselkapó
A játék pedagógiai célja: Gólyatáborban, csoport összekovácsoló, játékos közös program
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: : szabályok ismertetése, megfelelő lábbelik viselése
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: kötél, plüss
Technikai igény: nem szükséges
Az előkészítés feladatai: kellékek összekészítése, résztevevők összegyűjtése, szabályok ismertetése
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: a játék pálya elkészítése, résztvevők hívása a játékba
A játék megnyitása, nyitánya: az elkészült pálya bemutatása, a két csapat elosztása, játékszabály ismertetése
A játék menete, játékszabályok:A résztvevők két csoportra osztása után, mikor mindenki elfoglalja a térfelét akkor ismertetem a játékszabályokat. Ami a következők: A két csapat a középre kihúzott kötél két oldalán párhuzamosan felsorakoznak, a csoport tagok egymás közt megbeszélik, hogy 1-10-ig ki melyik számot kapja. A játékvezető számot mond be és aki a számát hallja, annak úgy kell megszereznie a kötélen lévő plüss állatot, hogy az ellenfelek közül, ugyanaza számú versenyző ne érjen se hozzá se a plüss állathoz, akinek sikerül megszereznie ilyen módon a plüss állatot azé a pont. Amelyik csapat elsőnek eléri a 10 pontot az nyer.
A játék lezárása: Kihirdetem a csapatot aki elsőnek elérte a 10 pontot, a nyertes csapatot.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Gratuláció után a nyertes csapat engedményt kap az esti villanyoltásnál
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A félpályán átléphet az üldöző játékos, amíg el nem ér a saját csapatához a plüss szerző játékos
A játékvezető speciális feladatai: A résztvevők reakciójának figyelése, mindenki élvezze a játékot
Egyéb/megjegyzés: Mindenki sorra kerüljön a játékban
A játékot lejegyezte: Derceni Norbert