JÁTÉKRA FEL!

Dénes Gabriella: Kulcsszerzés

A játék neve, címe: A játék neve kulcsszerzés . Képzeljétek el, hogy éppen rabok vagytok egy börtönben! Ám felcsillan a lehetőség a kiszabadulásra, mert elbóbiskolt a börtönőr és leejtette a kulcsot, amit most könnyedén megszerezhettek tőle.

A játék pedagógiai célja: A szabadidő hasznos eltöltése, önismeret. Közösségépítő játék.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelmeztetem a játékosokat arra, hogy körültekintően járjanak el a játék során, megelőzve a baleseteket.

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 15+ perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: Lapok számokkal, kulcscsomó, 1 sál vagy maszk.

Technikai igény: Szék minden résztvevőnek,.

Az előkészítés feladatai: A játékhoz nagy térre van szükség, mivel minden játékos egy széken ül körbe. Rendezzétek be a helyszínt, helyezzétek el kör alakban a székeket! Egy szék a kör közepére kerüljön!

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt a résztvevők kapnak egy kis lapot, amire felírják a számukat. Mindenki kap egy számot.

A játék megnyitása, nyitánya: A játék neve kulcsszerzés . Képzeljétek el, hogy éppen rabok vagytok egy börtönben! Ám felcsillan a lehetőség a kiszabadulásra, mert elbóbiskolt a börtönőr és leejtette a kulcsot, amit most könnyedén megszerezhettek tőle.

A játék menete, játékszabályok: Üljünk körbe!Ti vagytok a rabok. Mindenki kap egy számot, középre teszünk egy széket, erre ül a börtönőr,. bekötött szemmel. A széke alá pedig ezt a kulcscsomót helyezzük.. Mondok egy számot. Annak a rabnak, akié ez a szám az a feladata, hogy csöndben fölkel a helyéről és megpróbálja magához venni a kulccsomót, majd visszaül a helyére. Ha a börtönőr eközben megérinti őt (vagy akárcsak a ruháját), vagy ha a végén rátud mutatni arra, aki elvitte a kulcsot, akkor szerepet cseréltek. Ha ezek közül egyik se sikerül neki, akkor ő marad a börtönőr, és újra mondok egy számot. A börtönőrnek végig a széken kell maradni, nem állhat fel, és nem érintheti meg a kulcscsomót. A szék lábai között kalimpálhat a lábaival, és a kezét mozgathatja ,hogy megzavarja a rabot a kulcs megszerzésében. Amikor a rab csöndesen megszerezte a kulcsot, visszaoson a helyére és leül. Ekkor a csapat ( a többi rab) „Kész!” felkiálltással jelzi, hogy az akció befejeződött. Egy kis gondolkodás után a börtönőr rámutathat valakire megtippelendő, hogy ki volt a kulcsszerző. Fontos, hogy a játék során végig mindenkinek csendben kell maradnia, így lehet ugyanis sportszerűen biztosítani, hogy a börtönőr jól halljon minden neszt.

A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor mindenkire sor került, vagy lankad az érdeklődés.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenkit megdicsérek. Megkérdezem, hogy tetszett nekik a játék? Hogy érezték magukat közben?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthető a játék, ha leszűkítem a kulcshoz jutás irányát. Például csak oldalról szerezhető meg a kulcs, vagy hogy hátulról nem szabad próbálkozni.

A játékvezető speciális feladatai: Odafigyelni a játékosok viselkedésére, hogy betartsák a szabályokat, és ügyelni a bizonságra. Figyelmeztetem a játékost, ha nagyon hevesen kalimpál a lábával, hogy az balesetet okozhat.

Egyéb/megjegyzés: Nem nehéz, de nem is könnyű a kulcsot megszerezni. Egy kis figyelem és néha gyorsaság szükséges hozzá. A néma drukkolás leköti a többi rab figyelmét.

A játékot lejegyezte: Dénes Gabriella