A játék neve, címe: Nyuszi hopp párbaj
A játék pedagógiai célja: Energetizálás, fizikai bemelegítés, figyelem és kitartás fejlesztése, koncentráció fejlesztése, korábban megismert játék (kő-papír-olló) gyakorlása, szabálykövetés és feladattudat fejlesztése
A játék jellege: Csoport- vagy párképző
A baleseti kockázat szintje: magas
Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a gyerekek figyelmét, hogy amikor egymás felé szökdelnek, nehogy összefejeljenek, egymásnak ütközzenek. Gondoskodni kell róla, hogy a gyerekek a pályán biztonságosan tudjanak futni.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: 10 – 12 hulahopp karika, 2 db babzsák (csapatonként 1-1 db) A játék másik változatánál 5-5 db babzsák csapatonként.
Az előkészítés feladatai: Karikákat és babzsákokat időben hozzuk el a szertárból. A karikákat a terem vagy a pálya hosszában helyezzük el egymás után sorban (ha kanyargósan rakjuk le, még izgalmasabb). Ez lesz a pálya. A babzsákokat helyezzük a pálya egyik és másik végére, picit távolabb a karikától, de még elérhető közelségbe. Ismételjük át a kő-papír-olló játék szabályait.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segíthetnek elhelyezni a karikákat. Az 1. osztályosok különösen lelkesek, ha feladatot kapnak.
A játék megnyitása, nyitánya: Sorakoztassuk fel a gyerekeket egy vonalba. Minden második lépjen előre – így kialakítottunk két csapatot. Másik lehetőség: fiú csapat, lány csapat. A csapatok sorakozzanak fel egyesével a karikapálya két-két végén. A mezőn két nyuszicsalád él. Mindkét családnak egy-egy zsák répája van (ezek a babzsákok). A cél az, hogy a nyusziösvényen haladva minél előbb elérjék a másik család zsákját.
A játék menete, játékszabályok:A mezőn két nyuszicsalád él. Mindkét családnak egy-egy zsák répája van (ezek a babzsákok). A cél az, hogy a nyusziösvényen haladva minél előbb elérjék a másik család zsákját. A nehézség az, hogy haladás közben párbajozni kell a másik nyuszicsalád egy tagjával. A zsák répát akkor szerzi meg valamelyik nyuszi, ha az utolsó karikába is beleugrott. A feladat a következő: Adott jelre mindkét csapat első nyuszikája elindul páros lábon szökdécselve, karikából karikába ugrálva a másik csapat irányába. Amikor összetalálkoznak (két egymással szemben lévő karikába érkeznek), lejátszanak egy kő-papír-ollót. Aki veszít, kilép a karikából, és az ösvény mellett haladva visszafut a csapatához, és beáll a sor végére. Közben a győztes nyuszi halad tovább, miközben a szemben lévő csapatból az első versenyző már el is indult felé. Amikor ők is összetalálkoznak, párbajoznak (kő-papír-olló). Mindaddig folytatódik a játék, amíg az egyik nyuszi meg nem szerzi a másik család zsák répáját (eléri a szemben lévő csapatot).
A játék lezárása: Ha az egyik nyuszi megszerzi a másik család répáját (magasba emeli a babzsákot), leállítjuk a játékot, és felírunk egy pontot a győztes nyuszicsaládnak. Visszavágót játszanak. Ha megint ugyanaz a nyuszicsalád szerzi meg a zsákot, ők a győztesek. Ha a másik, akkor döntetlen. Ebben az esetben még egy, harmadik menetet is játszanak, hogy győztest hirdethessünk.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén dicsérjük meg nagyon a gyerekeket. Kérdezzük meg, hogy érezték magukat. Ha a játék egy másik variációját játsszák, ahol meghatározott ideig tart a játék, és több a babzsák, megszámoljuk, hogy melyik csapatnak mennyit sikerült begyűjteni.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kerettörténet tetszés szerint változtatható: nyuszicsalád helyett játszható akár az elvarázsolt erdőben, ahol két sárkánycsalád csap össze, hogy megszerezzék egymás kincseit. Haladni csak az elvarázsolt ösvényen szabad (karikák). A történetnek tényleg csak a képzelet szab határt. A kerettörténettől függetlenül játszhatják úgy is, hogy mindkét csapat mellé több babzsákot (5 db csapatonként) teszünk. Megegyezünk egy időkeretben (15 perc), amíg folyamatosan zajlik a játék. Elindítjuk az órát. Aki eléri a másik csapatot, elvesz egyet a babzsákjukból, visszaszalad a saját társaihoz, odateszi a zsákot a saját kincseikhez, majd beáll a sor végére. Eközben a soron következő játékosok már el is indultak egymás felé. A meghatározott ideig így zajlik a játék. Ha letelt az idő, leállítjuk a játékot, és összeszámoljuk, melyik csapatnak, hány babzsákja van.
A játékvezető speciális feladatai: A játék során a játékvezetőnek folyamatosan nagyon kell figyelnie, hogy a kő-papír-olló játék után a párbajt elvesztő játékos ne a karikákon keresztül fusson vissza a saját csapatához, hanem a karikaösvény mellett, nehogy egymásnak ütközzenek a következő játékossal. Fontos meggyőződni a játék elkezdése előtt, hogy minden gyerek ismeri-e a kő-papír-olló szabályait.
A játékot lejegyezte: Deák Katalin