JÁTÉKRA FEL!

Deák Ferenc Mihály: Farkasból bárány, vagy fordítva

  1. A játék neve, címe: Farkasból bárány, vagy fordítva
  2. A játék pedagógiai célja: A tanulók tudjanak azonosulni a játék során az aktuális szereppel, akkor is, ha éppen a legjobb barátjuk ellen kell játszani
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a figyelmet arra, hogy a társ megfogása csak érintéssel történik!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Terület kijelölő vonalak
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Kijelölni a játékteret szigetelőszalaggal, vagy valami más eszközzel, ami láthatóvá teszi a „karámot”, és nem okoz balesetveszélyt.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ismertetés a játékról: Most kipróbálhatjátok magatokat, hogy milyenek vagytok, ha farkasként, vagy bárányként kellene élnetek!
  17. A játék menete, játékszabályok: Két részre osztom a tanulókat, farkasokra és bárányokra. /Ha páratlanul vannak, akkor a farkasok legyenek kevesebben./ A bárányok a karámon belül, a farkasok pedig azon kívül helyezkedjenek el. A játék lényege, hogy a farkasoknak minden bárányt meg kell szerezniük, hogy éhen ne haljanak. Az éhes farkas folyamatos üvöltéssel /Ááááááá!/ beront a karámba és annyi bárányt érint meg, amennyit csak tud. A megérintett bárányok kimennek a karámból és farkasokká válnak. Ha a karámban lévő farkas/ok/ abbahagyják a folyamatos üvöltést, akkor a mohóságuk nagyobb volt az éhségüknél, ezért báránnyá változnak, és a karámban maradnak. Egyszerre először csak egy farkas mehet be a karámba, majd lehet több is.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha minden bárányt megfogtak a farkasok és üres a karám.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, és megkérdezem, hogy érezték magukat egyik, vagy másik szerepben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A farkasok munkájának nehezítésére ki lehet jelölni egy pásztort, aki feltett kézzel jelzi a farkasoknak, hogy ő megfoghatja őket. Ha sikerül neki, akkor a megérintett farkas ki kell menjen a karámból, és később újra visszajöhet rabolni. További variáció: -több farkassal, több báránnyal, nagyobb területen, esetleg több pásztorral.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a játék során az ordító farkasokat, és ha elfogyott a hangjuk, bent maradnak a karámban.
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Deák Ferenc Mihály