JÁTÉKRA FEL!

Dávidovics Mária: Cserebere /Kalap-bot cserebere/

  1. A játék neve, címe: Cserebere /Kalap-bot cserebere/
  2. A játék pedagógiai célja: Csoportépítés, figyelem fejlesztése, kéz –szem koordináció, pontosság.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A műanyag eszközök használatával csökkenthetem az esetleges megütés erejét. Felhívom a figyelmet a szomszéd fejének, kezének védelmére
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kalap, sétabot, mely helyettesíthető műanyag bójával és váltóbottal
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Kellékek előkészítése kellő számban.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kellékek közös beszerzése, szertárból való elhozatala.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: Álljunk egy körbe olyan módon, hogy csak a csípőre tett kezünk könyöke érjen össze. Egy játékos fejére kalapot – bóját teszek, melyet a mellette, jobbra álló társa fejére kell tennie. Így halad körbe a kalap – bója. Egy szemközti játékos kezébe botot adok, melyet a tőle balra álló játékos kezébe kell adnia, így halad körbe a bot. A próbakör után a kellékek egymással szemben álló két játékoshoz kerülnek. Tapsra, egyszerre indul, ellentétes irányba a kalap és a bot. Abban az esetben, ha egyszerre ér a kalap és a bot a játékoshoz, úgy mindkettőt egyszerre, keresztezéssel kell továbbítania, iránytévesztés nélkül. A játék élvezeti értéke növelhető egy-egy újabb eszköz, játékeszköz beállításával, mert így sűrűbbé válik egy-egy játékoshoz való érkezésük. Itt már fokozottabb figyelmet követel a játék. A játékos létszám felénél lehet kalap illetve bot a legnehezebb estben. Ebben az esetben páros számú játékossal dolgozunk /valamilyen eszköz mindenki kezében van/ és minden mozdulat keresztező.
  18. A játék lezárása: Mivel a szórakozás a cél, nem tartom fontosnak a tévesztés esetén a játékból való kizárást. Lehet azonban a tévesztő játékost kizárni, ha versenyhelyzetet szeretnénk teremteni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Véleményalkotásukra mindenképpen számítok. Miért tetszett, nem tetszett ez a játék. Hogyan lehetne még játszani ezt a játékot? A jutalom itt maga a játék!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékba beállított újabb eszközök /kalap-bot/ fokozottabb figyelmet követelnek, sokkal inkább megkívánják az egymásra való odafigyelést.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az eszközök sértetlenségének ellenőrzése. Fa bot esetén ne legyen szálkás, törött, hegyes.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Dávidovics Mária