JÁTÉKRA FEL!

Darabontné Juhász Zsuzsanna: Szakadék

  1. A játék neve, címe: Szakadék
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők megfelelő előkészítés (ráhangoló bevezető játékok) után, próbálják ki milyen is az egymásrautaltság. Segítsék egymást, kovácsolódjon össze jobban a csoport.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Magas
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívjuk fel a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor, a székekre való átlépéskor különösen figyeljenek egymásra, segítsék társukat biztonságosan átjutni!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Annyi székre van szükség a játék során ahány a résztvevők száma.
  12. Technikai igény: Stabil székekkel lehet csak játszani, ami nem billen el, ha ráállnak.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszínt szabaddá kell tenni, a székeket ülésükkel befelé körberakni közel egymáshoz.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy kerettörténet adja meg a lehetőséget, hogy a résztvevők maguk döntsék el, hogy vállalkoznak-e a veszélyes feladatra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt mesélek egy különleges világról, ahol egy óriási fán élnek a fajárók, akik tartanak a fa tövénél élő fűlakóktól, szigorúan őrzött határral védik a saját területüket. A fajárók gyerekek azonban egy sziklás részen megpróbálják felderíteni a tiltott területet egy táborozás alkalmával.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok sorban állnak, majd egyenként felállnak a körberakott székekre. Egy szakadékhoz ért a csoport. Csak úgy tudnak átjutni rajta, ha átsegítik egymást a körberakott székeken, Egyenként indulnak, és végig kell menniük minden széken, amíg vissza nem érnek eredeti helyükre. Nehezíti az előrejutást, hogy mindn széken áll már valaki. Így kisebb a hely az átjutásra, de ha segít, aki rajta áll megoldható a feladat. Akkor ér véget a játék, ha mindenki egyszer körbement, és a helyére visszaért. A cél az, hogy senki ne essen a szakadékba, (ne lépjen le a székről) és az egész csapat épségben átjusson a fűlakók területére.
  18. A játék lezárása: Ha mindenki visszaért a saját helyére, leülnek a saját székükre, és ezzel átjutottak a határon a fűlakók földjére.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megbeszéljük, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle. Mi segítette a sikert, ill. mi okozott nehézséget.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ezt a játékot egy több játékból álló sorozat (egy kerettörténet) részeként érdemes játszani, és folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Darabontné Juhász Zsuzsanna