JÁTÉKRA FEL!

DANYINÉ ŐRFI MAGDOLNA: A szempárbaj című játék átalakítása A Nagy Ho-Ho-Horgász

  • A játék neve, címe: A szempárbaj című játék átalakítása A Nagy Ho-Ho-Horgász
  • A játék pedagógiai célja: stressz oldás, együttműködés, koncentráció fejlesztése
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: A székek elhelyezésénél ügyeljenek egymás testi épségére, ügyeljenek arra, hogy a szék lába lefele álljon, mikor viszik, nehogy felnyársalják egymást. Fiatalabb korosztálynál előfordulhat,hogy nem tudnak kacsintani, ezért ez a játék kudarcélményt okozhat számukra.
  • Résztvevők száma: 8-14,15-20
  • Résztvevők életkora: 7+,10+
  • Játékidő: 15+
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: kártyák a horgász kiválasztásához
  • Technikai igény: szék, számítógép vagy CD lejátszó
  • Az előkészítés feladatai: Kártyák elkészítése
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kártyák színezésében, székek körbe helyezésében segíthetnek. A kártyák készítése külön foglalkozáson történhet.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Ebben a tanévben úszásoktatáson fogunk részt venni. (A Három kicsi ponty című dal bejátszása.) A gyerekek önkéntelenül is utánozzák a halak mozgását, ha nem, akkor megkérem őket erre. A vakációban bizonyára kipihentétek magatokat, a fiúk közül volt, aki horgászni is járt. Most a Nagy Ho-Ho-Horgász játékot fogjuk eljátszani.
  • A játék menete, játékszabályok: A színező lapokból kis kártyákat készítettem számotokra. (A kártyalapokon halacskák és egy horgász van, aki a horgászt húzza, az lesz a kiválasztott.) Ennek segítségével kiválasztom közületek a horgászt, úgy, hogy a többiek ne tudják kit választottam. Közben a zene szól. (A Ho-ho Horgász című dal bejátszása). Megkérlek benneteket, üljetek körbe és mindenki bátran nézzen a többiek szemébe. A horgász feladata az, hogy rákacsintson a halakra úgy, hogy csak az a hal vegye észre mit csinált, akire kacsintott. Akire a horgász rákacsintott, az kiesik a játékból- Jaj, végem!- felkiáltással szákba kerül, kiáll a körből. Ha valaki észreveszi, hogy ki a horgász, akkor a halak szájmozgását utánozva jelzi a többieknek. Ha már hárman tátognak, némán jelezve, sejtik ki a horgász, akkor egyszerre kell rámutatniuk, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra a személyre mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos is kiesik, akit horgásznak véltek. Ha a horgásszal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a horgász nyert. Ha pedig lefülelik, akkor a halak nyernek.
  • A játék lezárása: Ha a horgásszal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a horgász nyert. Ha pedig lefülelik, akkor a halak nyernek. Feszültség oldó szabadtéri játékkal fejezzük be a foglalkozást. Halászfogó: A halász a fogó, a többiek a halak. Akit elkap a halász azzal hálót alkot, próbálják a többi halat is elkapni. A háló nem szakadhat el. Ha túl hosszú a háló, nehezebb a mozgás. Páros szám esetén (4,6,8,…) szétválhatnak. A játék véget ér, ha elfogynak a halak.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha mosolyognak, nevetnek, biztosan jól érezték magukat.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Álommanó- álomport hint, kacsintással altatja el a játékosokat. A játék akkor ér véget, ha leleplezik a manót, vagy elfogynak a játékosok.
  • A játékvezető speciális feladatai: Rajzfilmfigurás színező lapok keresése az interneten, nyomtatás. Kártyákat előzetesen elkészíteni, nyírás, ragasztás, laminálás.
  • Egyéb/megjegyzés: A kacsintó gyors kiválasztása: A játékosok körben állnak, behunyják a szemüket, a játékvezető körbesétál, érintéssel kiválasztja a kacsintót.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: DANYINÉ ŐRFI MAGDOLNA