JÁTÉKRA FEL!

Danka Gyuláné Langó Éva: IGEVADÁSZAT

  1. A játék neve, címe: IGEVADÁSZAT
  2. A játék pedagógiai célja: Az igék csoportosításának, s az igeidők megkülönböztetésének gyakoroltatása játékos módon. Maradandó élményt nyújtson. Erősítse a csoportban a kohéziót. A társas együttműködésre neveljen.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játéktérből a padok és a székek elpakolása.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 1. fordulóhoz: 3 kincsesdoboz , s a kincsek (cselekvést, történést, létezést kifejező igék) 2. fordulóhoz: 3 ékszerdoboz , s az ékszerek ( igék 3-féle igeidőben)
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A kincsek és ékszerek a célnak megfelelő kiválasztása. A meghatározások átgondolása. A tanteremben játszottuk. A középső teret szabaddá tettük. Továbbá a csoportasztalt használtuk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Bevonhatók a teremrendezésbe.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető (kincsek őrzője) ismertette a játékszabályokat. Megbeszélte az elhelyezkedést. Motiváció: a játék végén mindenki győztes lehet.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. forduló: Választottunk 3 kapitányt. Eldöntése: kitalálós kérdéssel történt. CSELEKVŐ KAPITÁNY: Ezt teszi egy bohóc a cirkuszban. TÖRTÉNÉST KIFEJEZŐ KAPITÁNY: Tavasszal a fákkal történik. LÉTEZÉST KIFEJEZŐ KAPITÁNY: A nincs ige többes száma. A kapitányok a kezükben fogták az igegyűjtő kincsesládát. A többiek a csoportasztal körül körbejártak. Az asztalra kitett szófelhőkre vadásztak. A kincsek őrzője (a játékvezető )meghatározásokat mondott. Aki a kincset (választ) először megtalálta, lecsapott rá. A kiválasztott kincsesládához vitte. A játékvezető meghatározásai pl.: o a felébred ellentéte o mosolyog rokon értelmű testvére o télen cselekedjük o a labdával történik o a csengő teszi stb. … A játéknak akkor lett vége, ha minden kincsvadász legalább egy kincset talált és azt a megfelelő kincsesládába tette. Győztesek mindazok, akik jó helyre tették a talált kincsüket. 2. forduló: Választottunk 3 ékszerdoboz őrt. Eldöntése: kitalálós kérdéssel történt. JELEN IDŐ ŐRE: a hallgat ellentéte. MÚLT IDŐ ŐRE: a felébredt ellentéte. JÖVŐ IDŐ ŐRE: a nevetni fog ellentéte A játék további menete hasonló az 1. fordulóéhoz.
  18. A játék lezárása: Eredményhirdetés. Mindenki győztes, aki jó döntéseket hozott.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret és a játék maga.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármely más szófajjal játszható. De akár matematikai témakör (pl. mérések) vagy körny. ism. témakörök (pl. halmazállapot) gyakoroltatására is jó.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A kincsek és ékszerek a célnak megfelelő kiválasztása. A meghatározások átgondolása.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek jól érezték magukat a játék során. Ügyesen és vidáman játszottak. Remélem tudással és és élménnyel is gazdagodtak. A végén többen kérték, máskor is játsszunk még. Szerintem ez a legfontosabb.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://www.jatekrafel.hu
  24. A Játékot lejegyezte: Danka Gyuláné Langó Éva