JÁTÉKRA FEL!

Cziberéné Nagy Mária: Repül a repül

  1. A játék neve, címe: Repül a repül
  2. A játék pedagógiai célja: – Figyelem fejlesztő játék. Az iskola érettség egyik fontos követelménye a szándékos figyelem, koncentrálóképesség. Többé-kevésbé minden játékban szükség van rá így tág lehetőség nyílik a gyakorlásra. – Ismeretek rögzítése, szókincs bővítés. Értelmi képességek fejlesztése. Szociális képességek feklesztése (együttműködési készség). Egymásra figyelés. Játék szabályának betartásával szabály tudat fejlesztése. Kommunikációs képesség fejlesztése.szókincs bővítés Testi képesség (szem-kéz koordináció fejlesztése, pl. kéz felemelésével), nagymozgás fejlesztése pl. székek körbenjárásával.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Terem berendezése, székek biztonságos elhelyezése. Felhívni a fjgyelmet a haladás irányára, egy szék egy gyerek szabály betartása. A szabály ismertetésnél felhívni a figyelmet, hogy neütközzenek egymásnak.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Székek, kosár, takaró.
  12. Technikai igény: Szék minden játékosnak.
  13. Az előkészítés feladatai: Berendezem a helyszínt. Köralakban lerakni a székeket, hogy biztonságosan tudjanak játszani. Kosár és takaró a zálogoknak.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A külsővilág tevékeny megismerésekor tanult költöző madarak nevét elismételjük. Az irodalom tevékenységkor megismert Móra Ferenc: Cinege cipője könyv nézegetése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék eredeti szabályait már ismerik. Elmondom a kibővített játék szabályait.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek széken ülve a kezükkel a ritmust ütik a combjukon, közben pedig a következő szöveget mondogatják: "Vége van a nyárnak, hűvös szelek járnak Repül a repül a …, Ekkor a játékvezető, aki szintén mondogatja a mondókát és üti a ritmust, mond egy élőlényt vagy tárgyat pl. fecske. – ha valóban repülni tud az, amit kimondott, akkor minden gyereknek fel kell emelnie a kezét – ha azonban nem repül, mint pl. csresznye, akkor mindenkinek lent marad a keze – ha költözőmadár nevét mondja ki a gyerekeknek fel kell állni kezét oldalsó magastartásban tartja egy kört tesz a székek körül és leül egy másik székre. Aki hibáz zálogot ad. A játék vezető megnehezíti a játékot azzal ,hogy ő mindig felemeli a kezét, és soha nem hagyja el a helyét.
  18. A játék lezárása: A játék végén kisorsoljuk a zálogokat. A játékvezető a zálogot megérintve a következő szöveget mondja a gyerekekkel: "Mit érdemel az a bűnös kinek a záloga a kezemben van" a gyereke találják ki a feladatot. A feladat végrehajtása után a résztvevő visszakapja a zálogát. A játék akkor ér véget, ha az összes zálog elfogyott.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem őket, megkérdezem hogyan érezték magukat. Felsoroljuk a játékban megemlített költöző madarak nevét.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni, az új szabályt kipróbálni, hogy mindenki megértse. Folyamatosan figyelmeztetni kell a gyerekeket a körbejárásnál és a helycserénél.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon szeretik a gyerekek, mindenkinek sikerélménye van benne.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ccziberéné Nagy Mária