JÁTÉKRA FEL!

Czibere Anna Mária : Hangkirály

  1. A játék neve, címe: Hangkirály
  2. A játék pedagógiai célja: A játékot a betűtanulás időszakában játsszuk, fejleszti a beszédhanghallást, a figyelmet, a gyorsaságot.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy darab játékkorona.
  12. Technikai igény: A játékhoz semmiféle technikai igényre nincs szükség.
  13. Az előkészítés feladatai: A játékvezető szavak gyűjt csoportosítva.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékvezető előveszi a játékkoronát, abból már a gyerekek tudják, hogy játék következik.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: -Képzeljétek, nyuszi királykisasszony kiment a rétre és jól belakmározott a finom, friss harmatos fűből. Úgy jóllakott, hogy elnyomta az álom és legurult a fejéről a koronája! Szeretnétek megtalálni és elvinni neki? Akkor gyertek és játsszatok egyet érte. Aki megnyeri a játékot, elviheti nyuszi királykisassszonynak a koronáját!
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak, a játékvezető a kör közepéről irányítja a játékot. Elmondja a szabályokat a játékosoknak. -Szavakat mondok, nektek meg kell mondani, hogy hol halljátok a ny adott hangot?! A szó elején, közepén, végén. Pl: nyúl – elején, fény- végén, dünnyög – közepén . Egyszerre két gyerekre rámutat, aki hamarabb kimondja állva marad, a másik játékos leül törökülésbe. Ha egyszerre mondják ki , akkor másik szóval kell eldönteni ki játszik tovább. Ha mindketten hibáznak, akkor szintén új szót kell mondani. Addig kell játszani a játékot, amíg egy gyerek marad állva, ő lesz a győztes. Az ő fejére kerül a korona és viselheti addig , amíg új fordulóban el nem nyerik tőle.
  18. A játék lezárása: Versenyhelyzet fokozása, hibázó játékosok kiesnek a játékból. A győztes viszi a koronát a nyuszinak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A jutalom a királyság. 🙂
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha jól megy a hangkeresés, szótagokkal is játszhatjuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető minél gyorsabban, pörgősebben mondja a szavakat, annál élvezetesebb a játék.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon szeretik a gyerekek ezt a játékot, sokszor el lehet egymás után játszani. Mindenkinek van esélye a győzelemre.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Czibere Anna Mária