JÁTÉKRA FEL!

Czékusné Démus Gabriella: Zombi, Zombi újratöltve

  1. A játék neve, címe: Zombi, Zombi újratöltve
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők/tanulók játékosan sajátítják el, gyakorolják a szorzótáblát/bennfoglalótáblát.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: El kell mondani, hogy túl nagyokat nem szabad kiáltani, mert másokat zavarhat a tanulásban, ill. a társainknak sem jó, ha nagyon hangosan káltunk a fülébe.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Amennyiben tanteremben játsszuk, akkor a padokat, székeket úgy kell elrendezni, hogy legyen egy nagyobb szabad terület.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék első lépéseként játszhatjuk a Zombi, Zombi játék eredeti „rákiáltós” változatát.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Körben állva mindenképpen mondjuk el az adott szorzó- vagy bennfoglaló táblát akár közösen, akár egyesével, esetleg másik, tanulástechnikát megkönnyítő játékkal.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok lehetőleg körben állnak. Páros lábon ugrálva és közben énekelve a zombis dalt a játékvezető odaugrál egy játékos elé, akire jó hangosan rákiabál. Akire rákiáltott, az mond egy szorzást. Megfordulnak, most már ketten ugrálnak tovább valaki elé. Megint rákiált valakire, aki válaszul mond egy másik szorzást. Ezt kell továbbadni a mögötte lévő játékosnak, miután hátrafordult. Így most az utolsó játékosból első lesz, ő vezeti a sort. Innen ismétlődik a folyamat, mindig eggyel többen ugrálnak. Ha valaki rossz eredményt mond, azt természetesen nem lehet továbbadni, ki kell javítani.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor mindenki mondott már egy szorzást, így bekerült a sorba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kérdezd meg, hogy felfrissültek-e! Meg lehet beszélni, hogy mi maradt ki, mit mondtak többször is.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot bármilyen memoriter feladatnál sikeresen lehet játszani. Pl. idegen nyelvi órán szótanulás; földrajz órán ország-főváros… Lehet a koncentrációt is javítani, ha az „üzenet” továbbításának folyamatában egy üzenet-egy kiáltás váltakozik.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A rákiáltásoknál koordinálni kell a hangerőt, főleg, ha vannak olyan gyerekek, akik nagyon hangosak tudnak lenni.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Czékusné Démus Gabriella