- A játék neve, címe: CÁPARIADÓ
- A játék pedagógiai célja: KONCENTRÁCIÓ, BIZALOM
- A játék jellege: Együttműködési
- A baleseti kockázat szintje: Alacsony
- Szükséges biztonsági intézkedések: A CSENGŐ KARNYÚJTÁSNYIRA VALÓELHELYEZÉSE, NEHOGY MEGÜSSÉK EGYMÁST.
- Résztvevők száma: 15-20
- Résztvevők életkora: 10+
- Játékidő: 10-15 perc
- Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
- Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
- Kellékigény: ASZTALOK, CSENGŐ, ÉRME
- Technikai igény: NINCS
- Az előkészítés feladatai: ASZTALOK ELHELYEZÉSE, CSOPORTALAKÍTÁS
- Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
- A résztvevők bevonásának lehetőségei: A TEREM BERENDEZÉSE
- A játék megnyitása, nyitánya: Cápatámadás! –jelezzük a fürdőzőknek a veszélyt.
- A játék menete, játékszabályok: : A két csapat játékosai egymással szemben állnak és a hátuk mögött fogják a szomszédok kezét. A kezdő játékosok a játékvezető felé fordulnak úgy, hogy takarják az asztalt, ahol az érmedobás történik. Az egyik oldalán egy cápa képe, a másikon egy delfin látható. A játék az érme feldobásával indul. Ha cápát lát a játékos megszorítja a mellette levő kezét, aki gyorsan továbbítja a hírt. Az utolsó játékos, ha megkapta a jelzést elkapja az asztalon előtte levő csengőt. Ha a hír igaz és a játékvezető ezt megerősíti, a csengőt elkapó játékos előre megy (ő lesz a megfigyelő) és a csapat többi tagja is eggyel balra lép. Ha téves volt a hír a másik csapat tagjai haladnak előre.
- A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha az egyik csapat minden játékosa a helycserék után visszakerül a kiindulási helyére.
- Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csapatot megtapsolja a vesztes csapat. Gratulálnak nekik.
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagyobb teremben mozgással is kombinálható. Az utolsó játékosnak oda kell futni egy távolabbi asztalhoz és ott kell megszólaltatnia a csengőt. A játék több játékos esetén hamarabb is abbahagyható, ilyenkor az a csapat nyer, aki a legtöbbet haladta előre.
- A játékvezető speciális feladatai: Szükség esetén eldönti, melyik csapat léphet előre.
- Egyéb/megjegyzés:
- A foglalkozásról készült fotó/videó:
- A Játékot lejegyezte: CZAKÓNÉ KARDOS ILDIKÓ