JÁTÉKRA FEL!

CZAKÓNÉ KARDOS ILDIKÓ: CÁPARIADÓ

 

  • A játék neve, címe: CÁPARIADÓ
  • A játék pedagógiai célja: KONCENTRÁCIÓ, BIZALOM
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: A CSENGŐ KARNYÚJTÁSNYIRA VALÓELHELYEZÉSE, NEHOGY MEGÜSSÉK EGYMÁST.
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 10+
  • Játékidő: 10-15 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: ASZTALOK, CSENGŐ, ÉRME
  • Technikai igény: NINCS
  • Az előkészítés feladatai: ASZTALOK ELHELYEZÉSE, CSOPORTALAKÍTÁS
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A TEREM BERENDEZÉSE
  • A játék megnyitása, nyitánya: Cápatámadás! –jelezzük a fürdőzőknek a veszélyt.
  • A játék menete, játékszabályok: : A két csapat játékosai egymással szemben állnak és a hátuk mögött fogják a szomszédok kezét. A kezdő játékosok a játékvezető felé fordulnak úgy, hogy takarják az asztalt, ahol az érmedobás történik. Az egyik oldalán egy cápa képe, a másikon egy delfin látható. A játék az érme feldobásával indul. Ha cápát lát a játékos megszorítja a mellette levő kezét, aki gyorsan továbbítja a hírt. Az utolsó játékos, ha megkapta a jelzést elkapja az asztalon előtte levő csengőt. Ha a hír igaz és a játékvezető ezt megerősíti, a csengőt elkapó játékos előre megy (ő lesz a megfigyelő) és a csapat többi tagja is eggyel balra lép. Ha téves volt a hír a másik csapat tagjai haladnak előre.
  • A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha az egyik csapat minden játékosa a helycserék után visszakerül a kiindulási helyére.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csapatot megtapsolja a vesztes csapat. Gratulálnak nekik.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nagyobb teremben mozgással is kombinálható. Az utolsó játékosnak oda kell futni egy távolabbi asztalhoz és ott kell megszólaltatnia a csengőt. A játék több játékos esetén hamarabb is abbahagyható, ilyenkor az a csapat nyer, aki a legtöbbet haladta előre.
  • A játékvezető speciális feladatai: Szükség esetén eldönti, melyik csapat léphet előre.
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: CZAKÓNÉ KARDOS ILDIKÓ