JÁTÉKRA FEL!

Czaga Ildikó: Nyomorgó

 

  • A játék neve, címe: Nyomorgó
  • A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, közösségépítés
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Vigyázzanak, nehogy leessenek a székről! Ne nehezedjenek teljes testsúlyukkal a másikra!
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: A játékvezető kivételével minden játékosnak egy szék, 1 pakli magyar kártya
  • Technikai igény: fényképezőgép
  • Az előkészítés feladatai: Ismertessük a magyar kártya lapjait! Körben elrendezzük a székeket..
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A székek körberendezéséhez bevonhatjuk őket..
  • A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok leülnek a körben elrendezett székekre. A játékvezető kezébe veszi a jól átkevert paklit. a lapokat sorban húzogatva minden játkosnak megmutat egyet úgy, hogy a szomszédai ne lássák, majd a pakli aljára teszi. Amilyen színt látott a játékos, a továbbiakban az lesz az ő színe.pl. piros
  • A játék menete, játékszabályok: Ezután a körön kívül állva, néhány keverés után a vezető húz egy lapot a pakli tetejéről, a csoport felé mutatja, majd hangosan kimondja a színét. Legyen ez, pl.a piros. Akinek a színe piros, de csak az, egy hellyel jobbra ül. A többi szín marad a helyén akkor is, ha éppen az ölében ülnek. Ez sűrűn előfordul, de nem kell szégyenlősnek lenni, nyugodtan bele kell huppannni az ott ülő, esetleg ülők, ölébe. Jön a következő kártyalap, pl.tök. Akinek a színe tök, egy hellyel jobbra ül, ha bír. Ugyanis amennyiben ülnek az ölében, nem rázhatja le őket! Ilyenkor marad a helyén. Haladni legközelebb akkor tud, ha nem ül senki az ölében, és újra az ő színét mutatja a játékvezető, jelen esetben a tököt.. A lapokat a vezető 3-4 másodpercenként nyugodtan cserélheti, így pörögni fog a játék. Fontos szabály, hogy mindig csak akkor szabad mozogni, ha a játékos színét húzták ki, és ha senki nem ül az ölében. A játék igazi savát-borsát az adja, hogy előfordulhat, hogy 10-en is ülnek egymáson a játékosok, míg a székek üresen pihennek.
  • A játék lezárása: A játék célja legfőképpen a nevetés, a vidám hangulat kialakítása, így bármikor abbahagyhatjuk, de győztest is hirdethetünk annak személyében, aki elsőnek visszajut a saját, üres székére.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: szóbeli dicséret, illetve korona a győztes fejére
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Közös megegyezés alapján kiválaszthatunk egy kártyát pl. a piros királyt. Ha ezt a lapot húzza ki a játékvezető, az egymáson ülő játékosok közül a legalsó és legfelső helyet cserélnek. Vagy, akár lehet több lap is, amire kitalálnak más szabályt, pl. -Nem csak az alsó és felső, hanem mindenki pont fordított sorrendben ül le. -Ha 7-est húznak, akkor attól függően, hogy milyen színű a 7-es, azok a játékosok eggyel visszafelé ülnek. Persze, csak akin nem ül senki.
  • A játékvezető speciális feladatai:
  • Egyéb/megjegyzés: A képeket és a videót a megadott email címre küldöm.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Czaga Ildikó