JÁTÉKRA FEL!

Csürkéné Gősi Szilvia: Mi van a dobozban? óvodai fejlesztő játék

  1. A játék neve, címe: Mi van a dobozban? óvodai fejlesztő játék
  2. A játék pedagógiai célja: Játéktevékenységbe integrált környezeti és matematikai alapú tapasztalatszerzés vegyes életkorú óvodai csoportban. Közösségi érzés fejlesztése a közös játék örömével, egymásra figyelés, együttműködés, szabálytudat megalapozása, szabálykövetés. Szociális képességek fejlesztése, türelem, tapintásos érzék fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne kerüljenek a dobozba balesetveszélyes tárgyak.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Megfelelő méretű doboz. Két oldalon nyílás rajta. (A mérete belerakott játékok, tárgyak mennyiségétől függő.) Különböző tárgyak, játékok a csoportomból: fa karika, kisautó, tüsi játék, dupló, csipesz,kanál, kislabda, vatta pamacs,…stb. (mindenből 2 darab)
  12. Technikai igény: A gyerekek keze könnyen beleférjen a dobozba – ezzel biztosítva, hogy be merjenek nyúlni ( hiszen ők óvodások)
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ki játszik ilyet majd megmondom milyet?….kezdetű dal éneklése A doboz hangos rázogatása A doboz letakarása egy színes óriás kendővel, szőnyeg közepére lerakva- ezzel a felkeltve a gyerekek figyelmét.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ki játszik ilyet, majd megmondom milyet?…Ki szeretne velem játszani? Ki mer belenézni az én dobozomba? Nézzünk bele, beszéljük meg mi van benne. Mindegyiket megmutatom nektek, megnézhetitek, megfoghatjátok. Beszéljük meg melyik milyen anyagból készült. Ráteszem a dobozomra a tetejét és már kezdődik is játék!
  17. A játék menete, játékszabályok: Leteszem a dobozt, üljük körbe. Kinek van kedve először belenyúlni a dobozomba? Egy gyermek benyúl a dobozba, megfog egy tárgyat, meg kell neveznie, majd kivenni ( Fontos, hogy addig ne emelje ki ameddig nem nevezte meg.)Akik körülötte vannak várják, hogy valóban azt a tárgyat vette e ki. – Ez a legegyszerűbb változata, ezzel kezdjük a játékot Addig megy így amíg mindenkire rákerül a sor. Következő lépés amikor én mondom meg melyik tárgyat kell kivennie a dobozból. Itt is megvárjuk míg mindenkire rákerül a sor. A következő körben a tárgynak a tulajdonságait mondom annak a gyermeknek, aki benyúl a dobozba és ez alapján kell kivenni a tárgyat, játékot. Nehezebb változat amikor annak kell elmondania a tárgynak a tulajdonságát aki benyúl a dobozba és a többieknek kell kitalálniuk. Fontos szabály, hogy a tárgyat ne vegyék ki addig amíg meg nem nevezik, ne vágjanak egy más szavába, türelmesen várják meg egymást.
  18. A játék lezárása: Sok sok tárgyal ismerkedtünk meg csoportunkból, igaz már ismertük őket, de így, csak a kezünkkel sokkal nehezebb őket felismerni, megnevezni. Közösen keresünk helyet a dobozunknak, ahnnan mindenki elő tudja venni, ha máskor is szeretnének vele játszani.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenki nagyon ügyes volt és kitartó. Egymást mindig türelmesen meg kell várni és hallgatni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Páros játék: a dobozt megfelezem, és mindkét oldalán ugyanazok a tárgyak lesznek, egyik gyerek kivesz egy játékot a másiknak ugyanazt kell megkeresnie, és kivennie a dobozból.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelnem kell arra, hogy mindenkire rákerüljön a sor. Ne maradjon ki senki.
  22. Egyéb/megjegyzés: E-mailban küldöm a képeket.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csürkéné Gősi Szilvia