JÁTÉKRA FEL!

Csukorné Rácz Aranka Emese: Bolygófoglaló

  1. A játék neve, címe: Bolygófoglaló
  2. A játék pedagógiai célja: csoporttudat erősítése,figyelni kell egymásra, közös stratégiát kell kialakítani; feszültségkeltés, elégedett/megbántott érzelmek keltése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az idegen lényt bántani, rángatni tilos. A bolygókra csak lépni szabad, ugrani nem, mert mozgékonyak.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 23 karton/szőnyegdarab
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: nincs
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: nincs
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Vidám beköszöntő. Meghívlak benneteket egy Világűrbeli utazásra. Egy ismeretlen világ tárul elénk, ahol idegen lénnyel is találkozhatunk. Ezután ledobálom a bolygókat, és arra kérek mindenkit, hogy foglaljon el egyet.
  17. A játék menete, játékszabályok: A földre annyi lapot teszünk, ahány résztvevőnk van, plusz 1-et. Ezek a bolygók. A résztvevők az űrutazók, akik szeretnének eljutni minden bolygóra. Egy idegen lény azonban el akarja foglalni az egyik bolygót. Cél:ennek megakadályozása. Az elfoglalás akkor sikeres, ha az idegen lény páros lábbal rálép az üresen álló bolygóra. Szabályok:-egyszerre két bolygón állni tilos -ugyanaz az ember, aki épp elhagyott egy bolygót, vissza nem léphet
  18. A játék lezárása: Ha sikerül a bolygót elfoglalni, akkor új támadót választunk. Ezt játsszuk 5-6-szor.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Tapssal jutalmazzuk a sikeres támadót, és bíztatjuk magunkat, hogy minél tovább megakadályozzuk a foglalást.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -Új bolygót fedeztek fel, amit szintén szeretnénk meglátogatni, ám az idegen előtt nagyobb a támadás lehetősége általa. Már két bolygó gazdátlan. -Vírus címmel, akár bioszosra, egészségtanosra is alakíthatjuk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: nincs
  22. Egyéb/megjegyzés: Ez a játék bevezetője a témajátékomnak: „Logatok és Hellotok”, amikor két különböző nép találkozik. Hogyan barátkozhat meg két ellentétes beállítású nép? Mi történik a néppel ha találkoznak? Feldolgozás: Mutasd meg a kezeddel: Mennyire érezted jól magad a játék során? Mikor érezted magad a legelégedettebbnek? Miért? Hogyan viselkedünk, mikor megbántottak/elégedettek vagyunk? Mit csinálnátok ugyanúgy, ha újrajátszanánk a játékokat?
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/open?id=0B-tDuH6xmlNpN3g5R2E5Y3M3VGc
  24. A Játékot lejegyezte: Csukorné Rácz Aranka Emese