JÁTÉKRA FEL!

Csoszor-Szendrői Réka: Fogolyszerző

  1. A játék neve, címe: Fogolyszerző
  2. A játék pedagógiai célja: Óra levezető játéka. Önmaguk és csoporttagok jobb megismerése, versengés.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a figyelmet a balesetveszélyre.
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Célvonal megjelölése krétával, ragasztószalaggal.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Két csoport kialakítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: : Kerettörténet elmondása: Két harcoló alakulat vagytok, akik minél több foglyot akarnak ejteni. Az a csapat fog nyerni, amelyik több foglyot tudhat magáénak a játék végén (vagy aki teljesen elfogyasztja az ellenfél csapatát). Csapatok fölállítása egymással szemben, egyenes vonalban a felrajzolt vonal mögött.
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csapat felváltva szerezhet foglyot. A csapatkapitány, tábornok megnevez egy játékostársát, aki az ellenfél csapatából foglyot próbál ejteni. Az ellenfél csapatából mindenki kiteszi maga elé az egyik kezét. A megnevezett fogolyszerző átsétál az ellenfél csapatához és valakinek ráüt a kezére, majd visszafut a saját csapatvonala mögé. A kihívott ellenfél megpróbálja a fogolyszerzőt elkapni. Ha sikerül a kapás (a célvonal előtt), akkor a fogolyszerző esik fogságba, ha nem éri utol a kihívott a menekülőt, akkor ő lesz fogoly. A fogság azt jelenti, hogy a mögött kell várakoznia, aki foglyul ejtette. Ekkor a másik csapat következik. A játékot először csak eddig ismertettem és rögtön próbajátékkal magyaráztam. A foglyok kiszabadítását csak néhány kör után tettem hozzá: Ha olyat ejtesz foglyul, akinek van vagy vannak foglyai, azok kiszabadulnak és visszatérhetnek saját csapatukhoz játszani.
  18. A játék lezárása: A játékot meghatározott ideig (8 perc) játszottuk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megszámoltuk a foglyokat és eredményt hirdettem. A győztes csapatot megtapsoltuk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A tábornok nem a saját csapatából nevez játékost, hanem az ellenféltől. A fogó és menekülő nem futhat, hanem pl. egy lábon szökdelhet csak vagy cifra lépéssel haladhat…
  21. A játékvezető speciális feladatai: : Balesetveszélyre felhívni a figyelmet, a foglyul ejtésről dönteni, ha szükséges.
  22. Egyéb/megjegyzés: Néptánc óra végén játszottuk. Nagyon élvezték a gyerekek a játékot, biztosan sokszor fogjuk még játszani. Rögtön megértették és lelkesen, nagy átéléssel játszották. A játék elérte a célját.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csoszor-Szendrői Réka