A játék neve, címe: Építkezős
A játék pedagógiai célja: A játék alapvetően a fiatalok együttműködését, kommunikációját hivatott fejleszteni. Mindemellett egy jó kikapcsolódási, élményszerzési lehetőség, ami felfrissít, kizökkent a tanulás monotonitásából.
A játék jellege: kommunikacios
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok életkorának figyelembevétele mellett kell a játékhoz használt segédeszközöket megválasztani.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 5+
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: barhol
Helyigény: kor
Eszközigény: Életkor függvényében szinte bármi lehet Pl. építőkocka, pohár, dobókocka, fa pálcák, szalagok stb. A játék helyszínétől függően: pad, asztal.
Technikai igény: A játékhoz egy időmérő eszközön kívül semmiféle technikai eszközre nincsen szükség.
Az előkészítés feladatai: A játékhoz szükséges eszközök kiválasztása, válogatása kettő azonos csoportba. Tanterem esetén székek, asztalok elrendezése, hogy a fiatalok egymásnak háttal tudjanak ülni.
Az előkészítéshez szükséges idő:0-5
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők bevonása nem szükséges az előkészületbe. Spontán ötletek alapján izgalmas dolgok építhetőek.
A játék megnyitása, nyitánya: Játékosok köszöntése; játék és szabályainak ismertetése.
A játék menete, játékszabályok:• Párok alkotása. • Kő- papír- olló játék segítségével eldöntik, hogy ki lesz az irányító. • Helyek elfoglalása (szék, kerti pad, pokróc) egymásnak háttal. • Játékhoz használt eszközök kiosztása. Mindenki előtt azonos mennyiségű és minőségű építkezésre alkalmas tárgy van. • Az irányító játékosnak gyors építkezésbe kell kezdenie. 1 perc áll rendelkezésére, hogy az összes építőelemből felépítse remekművét. • Ezt követően társának, aki háttal ül, 1 perc alatt kell felépítkeznie ugyanezt kizárólag szóban adott utasítások alapján. Hátra nézni nem ér! • A cél, hogy minél hamarabb felépüljön az eredeti épület hasonmása.
• Esetleges kérdések megbeszélése.
A játék lezárása: A játékidő leteltével a játékosok összehasonlítják a két építményt. Majd szerepcsere következhet.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, játék értékelése, tapasztalatok és élmények megbeszélése.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékos társ az elhangzott instrukciókkal kapcsolatban visszakérdezhet / vagy pl. csak háromszor kérdezhet / vagy nem kérdezhet vissza. Bizonyos szavak kiejtésének tiltása pl. sárga Ekkor a sárga színű tárgyakat körül kell írni.
A játékvezető speciális feladatai: Játékszabályok betartatása, időkorlátok kontrollálása.
Egyéb/megjegyzés: A játékot unokahúgaimmal játszottuk, akik a digitális oktatásban vergődnek. A játék tetszett nekik, kérték, hogy játsszunk még… Jól éreztük magunkat!
A játékot lejegyezte: Csordós Diána