JÁTÉKRA FEL!

Csordás Jánosné: Bonbonkészítés

A játék neve, címe: Bonbonkészítés

A játék pedagógiai célja: Új ismeretek elmélyítése.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Fogócskázás közben a játékosok fokozottan ügyeljenek egymásra és környezetükre.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Olló, papír, nyomtató vagy filctoll, rögzítő kapocs.

Technikai igény: Nincs szükség technikai kellékre.

Az előkészítés feladatai: Szabad téren is játszható, de ha tanteremben játszunk, akkor a kellő tágasság biztosításához át kell rendezni a termet..

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy néhány perces foglalkozás keretében elkészítjük a lapokat, amikre felírjuk a bonbon készítésének lépéseit. Minden lapra egy készítési fázis megnevezése kerül..

A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt elmondom, hogy egy vidám fogócskázás keretében fogjuk megtanulni hogyan kell a bonbont készíteni lépésről- lépésre .Együtt átismételjük a készítés fázisait. Figyelmeztetem a játékosokat, hogy futás közben fokozottan ügyeljenek a maguk és társaik testi épségére .

A játék menete, játékszabályok:Egy kört alakít a 11 játékos. Nálam vannak a feliratos lapok és felteszem a kérdést: Mi a bonbon készítésének első lépése? Aki elsőként megválaszolja, annak adom az azonos feliratú lapot és rögzítem a hátára. Így folytatjuk, míg el nem fogynak a feliratok, amiből 10 darab van. Egy játékos, aki nem volt elég gyors a válaszadásban, vagy nem tudott egyik kérdésre sem felelni, annak nem jutott kártya, ő lesz a fogó, a bonbonkészítő. Az ő feladata, hogy elfogja a játékosokat olyan sorrendben, ahogy a bonbonkészítés menete zajlik. A játékosok feladata pedig, hogy úgy kell futniuk, ne lássa a fogó a feliratukat..Aki kiesett a játékból háttal áll a terem egyik kijelölt helyén, hogy a többiek lássák hol tart a bonbonkészítés. Akkor van vége a játéknak, mikor a fogó elkapta helyes sorrendben az összes játékost.

A játék lezárása: Játék lezárásaként egyenként elmondják a játékosok a bonbon készítésének fázisait. Begyűjtöm a kellékeket, majd visszarendezzük a terepet újra tanteremmé.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm az együtt töltött játékos tanulást és megdicsérem a lelkes részvételt. Kérem értékeljék a játékot, ki, hogy érezte magát. A vélemények szerint, pörgős, vicces, vidám újdonság volt így tanulni, és kérik, hogy legközelebb majd az udvaron is próbáljuk ki. Volt akinek a játék előtti foglalkozás tetszett, és volt aki arra panaszkodott hogy nehéz volt kicipelni az asztalt, de felpörgött, már nem is álmos és jólesően elfáradt a fogócskától..

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot könnyítésként módosítottam úgy, hogy akit elkap a fogó, az kiáll a játékból, és ha már mindenki kiesett, akkor állítja sorba a játékosokat, állítja fel készítés helyes sorrendjét. Így időben rövidül a játék, és többször játszhatjuk más- más fogóval, bonbonkészítővel.

A játékvezető speciális feladatai: Ügyelni kell a játékszabályok pontos betartására, valamint a játékosok testi épségre, biztonságra, a berendezési tárgyakra. Tilos ütközni, lökdösődni.

A játékot lejegyezte: Csordás Jánosné