JÁTÉKRA FEL!

Csongovainé Pankotai Beáta: Milyen állat voltam azelőtt?

  1. A játék neve, címe: Milyen állat voltam azelőtt?
  2. A játék pedagógiai célja: A cél, hogy a gyerekek megismerjék a háziállatokat és a rájuk jellemző tulajdonságokat.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem igényel különös intézkedést.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: papírlapok, filctoll, olló, kartonpapír, ragasztó
  12. Technikai igény: Az előkészítéshez: színes nyomtató, számítógép.
  13. Az előkészítés feladatai: Kinyomtatni a képeket, felírni rá az állatneveket, kivágni, és összeilleszteni a fejpántot.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha van rá lehetőség és idő, akkor az előkészítés során, rajzórán megrajzolhatják a játékban szereplő állatokat és ki is színezhetik.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy rövid kerettörténetet mondok el: „Képzeljétek el, hogy egy réten vagyunk, ami tele van virágokkal és állatok által kitaposott keskeny illetve széles utakkal. A kis állatkák a keskeny úton hazafelé tartottak, amikor az egyikük kitalálta, hogy térjenek le a járt útról, és a széles úton menjenek tovább. Igen ám, de abban a pillanatban elfelejtették, hogy milyen állatok voltak azelőtt. Segítsünk nekik kitalálni! Ki szeretne állatka lenni, ki szeretne virág lenni?” Feladom a fejpántot a fejükre képpel együtt. A virágok a teremben szétszórva állnak vagy guggolnak, és a karjukból levelet formáznak.
  17. A játék menete, játékszabályok: Instrukció: „Az lesz a feladatotok, hogy kitaláljátok, milyen állat képe van a fejeteken. Bármelyik kisvirághoz odamehettek és a barkochba szabályai szerint kérdezhettek. Olyan kérdéseket tehettek fel, amire igen, nem, is, talán választ kaphattok a virágoktól. Miután megkaptátok a választ, menjetek egy másik kisvirághoz, és folytassátok a kérdezést.” Ha valaki rájön, hogy milyen állat van a fején, akkor a következő kisvirágnak nem tesz fel kérdést, hanem rákérdez. Ha eltalálta akkor visszaadja a képet és a fejpántot és cserél egy kisvirággal. Aki addig virág volt, állatka lesz, és fordítva.
  18. A játék lezárása: A játék akkor fejeződik be, amikor mindenki kitalálta, hogy milyen állat volt, és a segítő virágok állatok lesznek, az állatok pedig virágok.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagyon megdicsértem őket, hogy nagyon ügyesen, szabályosan kitartóan és türelmesen játszottak. Megkérdezem, hogy érezték magukat játék közben. Kinek volt könnyű, kinek nehéz és miért. Ki szeretett állatka lenni, és ki kisvirág, és indokolják is meg. Érdeklődöm, hogy szívesen játszanák-e legközelebb is ezt a játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék lehetséges továbbfejlesztése, ha nemcsak véletlenszerű vagy önálló, hanem valamilyen szempontból összetartozó állatok, formák, számok, szerepelnek a lapon. Ekkor nemcsak arra kell rájönniük a játékosoknak, hogy kik ők, hanem egy csoportba tartozó játékosoknak egymásra kell találniuk, s csak ezután fejeződik be a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Arra figyelek, hogy a játékosok szabályosan játsszanak. Közöttük sétálgatva figyelem, hogy csak eldöntendő kérdéseket intézzenek egymás felé, és ne adjanak több információt a másiknak, mint amire rákérdeztek. Ha menet közben valaki elakad az információkkal, segítem rendszerezni őket.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot nagyon élvezték a gyerekek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Csongovainé Pankotai Beáta