JÁTÉKRA FEL!

Csomós Anita: Okos bevásárlás

  1. A játék neve, címe: Okos bevásárlás
  2. A játék pedagógiai célja: Memória fejlesztése, vizuális képességek fejlesztése, nyelvi kommunikáció fejlesztése, koncentráció fejlesztése, együttműködésre nevelés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: asztalok, székek stabilitásának ellenőrzése
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: toll, nyomtatványok, bevásárló lista, kosár, rengeteg apró tárgy (a bolt árukészletéhez),
  12. Technikai igény: 2 +1 asztal, 6 szék, stopperóra
  13. Az előkészítés feladatai: – A kellékek összegyűjtése – A bevásárló lista megszerkesztése, kinyomtatása, – A közbülső feladatok kiválasztása, kinyomtatása – A terem berendezése – A bolt feltöltése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nincs erre lehetőség, hiszen a feladat jellege megköveteli, hogy csak a játék alatt szembesüljenek a játékosok az eszközökkel és a játék menetével.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékszabály ismertetése. A játékosok eldönthetik, ki, melyik pozíción akar játszani.
  17. A játék menete, játékszabályok: 2 db 3 fős csapat versenyzik egymással. Az első játékos az előkészített asztal egyik végéből indul, kap egy bevásárló listát, aminek a memorizálására 1 perc áll rendelkezésére. Miután ez megtörténik, leül az asztalhoz és az előre kikészített feladatot megcsinálja. (vizualizációt fejlesztő feladat). Majd miután sikeresen megoldotta a feladatot, a második játékos fülébe súgja az előzőleg memorizált bevásárló listát. Erre szintén 1 perc áll rendelkezésre. Miután a második játékos is megkapja az információt, neki is meg kell oldania egy feladatot. (vizuális képességeket fejlesztő feladat). Miután sikeresen elkészült, át kell adnia a lista tartalmát, súgva a harmadik játékosnak. Erre is 1 perc áll rendelkezésükre. A 3 játékos szintén kap egy feladatot (vizuális képességet fejlesztő feladat) Miután helyesen megoldotta a feladatot, kosárral a kezében elfut a boltba és a memorizált tételeket a kosárba helyezi. Ha minden kelléket beszerzett, akkor ér véget a játék.
  18. A játék lezárása: Az a győztes, akinek több tárgyat sikerül begyűjtenie. Hasonló számú tétel esetén az a győztes csapat, aki hamarabb megoldja a feladatot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Átbeszéljük a játék menetét, ki miben volt gyors, ügyes, esetleg ki miben hibázott. Megfelelő játékos sorrendet választottak-e. Mi tetszett a legjobban, mi kevésbé. Mi volt a legnehezebb része, mi volt könnyen teljesíthető.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Szabadtéren, nagyobb területen a közbülső feladatok mozgásos, ügyességi feladatokra cserélhetők, ez megkönnyítheti a játékvezető feladatát az ellenőrzés vonatkozásában. Egy mozgásos, ügyességi feladatnál jobban nyomon követhető, ki végez hamarabb az adott feladattal, ez által gördülékenyebb a játék menete. A papír alapon történő feladatmegoldás ellenőrzése nagyobb figyelmet igényel. Természetesen a mozgásos feladatok célja más mint a papír alapon történő feladatok kitöltése.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A közbülső feladatok játék közbeni ellenőrzése. A memorizálásra adott 1 perc számolása, vezénylése.
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csomós Anita