JÁTÉKRA FEL!

Csomor Ilona

„Szempárbaj Kor: 5-6-7; Játékosok száma: mindenki; Eszközhasználat: előre megrajzolt kártyalapok; Helyszín: csoportszoba/udvar. A játékosok közül válassz ki egy játékost úgy, hogy a többiek ne tudják, kit választottál. Ez megtörténhet pl. kártyalapok húzásával (aki a jégtündért húzza, az lesz a kiválasztott, a többiek napsugarak). Kérd meg a játékosokat, hogy üljenek körbe és mindenki váltásra nézzen a többiek szemébe. A jégtündér feladata az lesz, hogy rákacsintson a napsugarakra úgy, hogy csak az a napsugár vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a jégtündér rákacsintott az lefagy, kiesik a játékból. Ha valamelyik napsugár észreveszi, hogy ki a jégtündér, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három napsugár sejti, hogy ki a jégtündér, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. • Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárom napsugár kiesik a játékból, elvesztették napsugár-erejüket. • Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a jégtündér). Ugyanis, összesített erővel bekebelezik az egyedülálló napsugarat. • Ha a jégtündérrel együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a jégtündér nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. • Ha a pedig lefülelik jégtündért, akkor a napsugarak nyernek, ugyanis felolvasztották a jégtündért.”

Csomor Ilona
Célcsoport: 5-9 év