JÁTÉKRA FEL!

Csombókné Molnár Judit: Répa, retek

  1. A játék neve, címe: Répa, retek
  2. A játék pedagógiai célja: Auditív észlelés, megfigyelő készség, gyorsaság fejlesztése, együttműködés, csapatszellem erősítése a közösségben.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: -megfelelő hely biztosítása az egymás melletti leguggoláshoz
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: -csoporttagok jelei a mágnestábláról, székek
  12. Technikai igény: -a kieső játékosok a helyükre (saját székükre) ülhetnek
  13. Az előkészítés feladatai: -kosárba készíteni a gyerekek mágneses jeleit lefelé fordítva. -Nyuszimama, Nyuszipapa választása jelentkezés alapján
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: -csoportalakítás választással, a játékosok körben állnak.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Nemsokára itt a húsvét. Ezért hoztam ma nektek egy nyuszis játékot. Két nyuszicsaládot választunk. Ki szeretne nyuszimama lenni? Gyere X ! Ki szeretne nyuszipapa lenni? Gyere Y! Álljatok ide a szőnyeg szélére egymással szemben. Felváltva húzhatsz egy jelet a kosárból, majd mutasd fel, akié a jel, álljon melléd. Kezdheted X .Most te Y....Gyorsan számoljuk meg, ugyanannyian vannak-e mindkét csapatban.
  17. A játék menete, játékszabályok: Megvan a két nyuszi család. Én a gazda vagyok. Ki tudja, mit jelent a gazda szó? Igen, ő eteti, vigyáz az állataira. Az egyik nyuszicsaládom csak a répát szereti. Ti lesztek azok (rámutatok az egyik csapatra). A másik csak a retket. Ti lesztek (mutatom a szemben állókat). Én hol répát, hol retket kínálok, mondok majd nektek. Amelyik csapat nyuszi meghallja a saját csemegéjét, az gyorsan leguggol és dobol egyet a szőnyegen két tenyérrel, így (mutatom,) majd feláll. Ha a másik csapat kedvencét mondom, akkor nyugodtan álljatok. Aki téveszt, az kiesik a játékból és gyorsan leül a saját székére. Ha azt kiáltom: Rétes! Mindenki mozdulatlan marad, mert azt csak a gazda (azaz én) szereti. Álljatok úgy, hogy mindenki kényelmesen le tudjon guggolni. Fontos, hogy nagyon figyeljetek rám! Addig játsszuk a játékot, míg egyik csapatban már csak egy nyuszi marad a végére. Az a nyuszicsalád nyer, amelyikhez ő tartozik. Játszunk egy próbát!
  18. A játék lezárása: -Z maradt utoljára, tapsoljuk meg!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: -Z, most te voltál a legszemfülesebb, ez a család nyert, de a többi nyuszi is nagyon ügyesen figyelt! Ezért hoztam nektek egy kis csemegét (megkínálom őket karikára vágott répával és retekkel).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Dobolás helyett tapsolni kell, vagy más szereplőkkel játszuk.Gyermek lesz a gazda is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Humorral színesítem kissé a játékot. Amikor mondom az egyik csapat csemegéjét, időnként a másikra nézek.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csombókné Molnár Judit