JÁTÉKRA FEL!

Csőkéné Felsőbényi Andrea: MAS(Z)KARA avagy MASZkaraNTÉN

 

  • A játék neve, címe: MAS(Z)KARA avagy MASZkaraNTÉN
  • A játék pedagógiai célja: Figyelem, ráismerő készség fejlesztése
  • A játék jellege: Egyéb
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a játékosok figyelmét arra, hogy a „reakciógomb” megnyomásakor nehogy megüssék egymást!
  • Résztvevők száma: -8
  • Résztvevők életkora: 10+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Plüss figura („reakciógomb”), előre elkészített Powerpoint bemutató, A4 papír, toll a pontszámok írásához
  • Technikai igény: Asztal, szék minden résztvevőnek, laptop, egér
  • Az előkészítés feladatai: Fényképek készítése vagy készíttetése, megvágása, .ppt elkészítése, helyiség berendezése – asztal, székek
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  • A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok az asztal mellett elhelyezett székeken ülnek a laptop előtt, te irányítod a játékot. Mondd el a kerettörténetet, a játékszabályokat! Kerettörténet: Vírusveszély miatt egyes rokonaitokat, ismerőseiteket karantén alá vontak, mindenkinek viselnie kell az egyéni védőfelszereléseket, Arcuk egy részét maszk fedi. Csak úgy szabadulhatnak fel a karantén alól, ha valamelyikőtök felismeri őket a szemük alapján. Ti lehettek a hősök – kimenthetitek rokonaitokat, ismerőseiteket a szorult helyzetből. Hogyan?
  • A játék menete, játékszabályok: A laptopon te indítod a .ppt-t, egérkattintással te továbbítod a diákat. Aki hamarabb felismeri a szeme alapján a karanténban lévő személyt, megnyomja a reakció-SZILV(I)ÁT, a középen elhelyezett plüss szilvát. Ha helyes a válasza, kap egy pontot, ha helytelen, levonásra kerül egy pont. Jöhet a következő dia. Ha senki nem ismeri fel a dián látható személyt, jön a következő dia. A játékot mindenki (a diák száma, pl. 20) pontról indítja, így senki nem kerül mínuszba. Az győz, akinek a legtöbb pontot sikerül gyűjtenie.
  • A játék lezárása: A játék a .ppt végéig tart.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, kérdezd meg, hogyan érezték magukat, mi tetszett, mi volt meglepő számukra.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezítheted a játékot azzal, hogy 1. Szélesebb ismeretségi körből gyűjtesz fényképeket, távolabbi, ritkábban látott személyekről. 2. A fényképeket fekete-fehérben készíted elő, így nem segít pl. a szem színe, a bőr színe a felismerésben. 3. A diákon csak bizonyos (rövidebb) időre villan fel a fénykép.
  • A játékvezető speciális feladatai: Mivel közel ülnek egymáshoz a játékosok, figyelned kell a fizikai biztonságra.
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó:
  • A Játékot lejegyezte: Csőkéné Felsőbényi Andrea