JÁTÉKRA FEL!

Csókás Erika: Pontszerző

  1. A játék neve, címe: Pontszerző
  2. A játék pedagógiai célja: Ügyesség, reflexek, gyorsaság fejlesztése. Csoport felfrissítése. Feszültségoldás. Szórakozás.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A hulla-hopp karikát azért teszem az adott tárgy köré, hogy a fejük ne koccanjon össze.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: hulla-hopp karika, tárgy (kerettörténettől függ, hogy mi)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: karika és tárgy elhelyezése középre
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kisegerek vagyunk. Nagyon vágynak már egy kis sajtra, de megszerzése nem egyszerű. Lássuk ki a legügyesebb kisegér!
  17. A játék menete, játékszabályok: Kézfogással nagy kört alakítunk. A kör közepére teszem a karikát, abba pedig a „sajtot”. Megnevezzük az egereket. Minden névből 2-2 van (lehet 3-3 is). Az azonos nevű egerek egymással szemben állnak. Megnevezem azt az egérpárost, aki a sajtért küzd. Aki előbb felkapja a kör közepén lévő „sajtot”, azé a pont. Több körön keresztül, figyelve arra, hogy ugyanannyiszor mondjam a neveket játszunk. Szabályok: Egymás kezéből nem lehet kivenni a tárgyat! A körbe lépni tilos!
  18. A játék lezárása: A sajtok elfogytak. Lássuk ki mennyire lakott jól?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Összesítjük a pontokat. Az nyer aki a legtöbb pontot szerzi.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kerettörténet változtatása alapján lehet ez kincsszerző, labdafogó, horgászós verseny is. A kiinduló helyzet megváltoztatásával is variálható. Hason fekvés, guggolás, törökülés, háttal állunk egymásnak stb. Ha messzebbről megy a vadászat, akkor utánozó járásokkal is elérhető a tárgy. Nehezítésként el is lehet a másiktól rabolni a megszerzett zsákmányt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ugyanannyi kört kell biztosítani a játékosoknak.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csókás Erika