JÁTÉKRA FEL!

Csörögi Éva: Az jutott eszembe -Asszocációs játék:Ebben a játékban megtanulják az asszociáció jelentését és a technikáját.

  1. A játék neve, címe: Az jutott eszembe -Asszocációs játék:Ebben a játékban megtanulják az asszociáció jelentését és a technikáját.
  2. A játék pedagógiai célja: A dramatikus játék célja az egész személyiség harmónikus és differenciált fejlesztése.Hatékony segítséget nyújt a kommunikációs készségek, képességek kibontakoztatása terén.A gyerekek bátrabbak,nyitottabbak ,elfogadóbbak lesznek általa.Pontosabban és árnyaltabban tudják kifejezni magukat,kedvezőbben alakuljanak társas kapcsolataik.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem igényel biztonsági intézkedést.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs szükség kellékre
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A gyerekek megelőző tevékenységének befejezése.A játékok elpakolása,nyugodt légkör megteremtése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csoportszoba rendjének helyreállítása-Az erre kialakított módszerünk:Dolgozni szaporán c.dal eléneklése jelzi a gyerekeknek,hogy a szabad játék végetért és az elpakolás után más tevékenység fog következni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A szőnyegre leülünk,játékelpakolás után. Játszunk ma olyat hogy mondok egy szót és kíváncsi vagyok neked mi jut róla a leghamarabb az eszedbe?
  17. A játék menete, játékszabályok: Körbe ülünk.A kezdő mond egy mondatot.Pl:(Anyáknapja után vagyunk néhány nappal a csoporttal,aktuális téma, beszélgetések,érzések előzik meg).Anyukámról nekem a simogatás jut az eszembe! A mellette ülő kapcsolódik hozzá:A simogatásról nekem Pl:a szeretet jut eszembe. Majd a következő jön és addig folytatjuk amíg körbe nem érünk. A gyerekek szabad asszociációval folytatják a megkezdett mondatot.
  18. A játék lezárása: A játék a gyerekek érdeklődéséhez is igazodik.Mindaddig folytathatjuk amíg kedvüket lelik a közös tevékenységbe.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén dícséret,megerősítés hangzik el. Megkérdezem tőlük hogy tetszett-e a játék és milyen új gondolatokkal gazdagodtak vagy esetleg hallottak-e számukra új kifejezést.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék minden résztvevőtől nagy fokú önuralmat,önfegyelmet,társra való figyelést igényel.A bátorítás a játékvezető kiemelt feladata.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Csörögi Éva, (csorogieva@freemail.hu)