JÁTÉKRA FEL!

Csizmadia Horváth Tímea: Fejlődés

  1. A játék neve, címe: Fejlődés (Tojás-csirke játék átdolgozása)
  2. A játék pedagógiai célja: a szorzás (összeadás, kivonás) gyakorlása
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék kellően biztonságos. De figyelni kell, azokra a gyerekekre, akinek frusztrációt okoz a gyors reagálás. Velük játszhat a játékvezető vagy néhány kiválasztott diák, akik hagynak kellő időt a számolásra.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: számkártyák – 1-től 10-ig a számokkal, annyi ahány résztvevő van, lehet francia kártyát használni, ahol az ász az egyet jelenti
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A játék leírásának pontos elolvasása és a számkártyák elkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Bemelegítésként lehet villám kérdéseket (feladatokat) feltenni az csoportnak. pl. 3+4; 9-7; 3*6, stb.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Körbe kell állni és minden játékos kap egy számkártyát. (kezdetben azért körben állnak, hogy mindenki jól hallja és lássa a szabályokat, mozdulatokat). Ismertetni kell, hogy egy olyan játékot foguk játszani, ahol fejlődési lépcsőfokok vannak. kisbaba – kisgyerek – felnőtt – öreg
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok feladata, hogy eljussanak a fejlődés legmagasabb fokára (öreg kor). Csak két azonos fejlődési szinten lévő játékos játszhat egymással. Kezdetben mindenki kisbaba. A kisbabát úgy kell eljátszani, hogy pityereg és a szemét dörgöli. Két kisbaba találkozásakor, elszámolnak háromig és egyszerre felfordítják a számkártyáikat, majd gyorsan kimondják a két szám összegét (különbségét, szorzatát). Aki gyorsabb volt, fejlődik egy szintet és kisgyerek lesz. Ha egyszerre mondják ki a megoldást, akkor mindketten fejlődnek. A kártyalapokat kicserélik, hogy ne legyen mindig ugyanaz a szám egy játékosnál. Majd folytatják a játékot. A kisgyerek szökdelve jár. Két kisgyerek találkozásakor újra lejátsszák a számolást a kártyákkal, a győztes felnőtt lesz. A felnőtt összefűzi a karját a mellkasa előtt és komolyan néz. Két felnőtt találkozásakor újra lejátsszák a számolást a kártyákkal, a győztes öreg lesz. Az öreg ember meggörnyedve jár és két öreg is játszat egymással, de ők már nem fejlődnek. (azért, hogy a játékosok ne unatkozzanak)
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor már csak egy kisbaba, egy kisgyerek és egy felnőtt marad. Ők hárman egymás között újra játszhatnak, addig amíg mindenki el nem éri az öregkort.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén meg lehet kérdezni, hogy ki, hogy érezte magát. Sikerült-e gyorsan megoldani a műveleteket, vagy volt-e akit frusztrált, hogy gyorsan kell reagálni? Kinek, hogy tetszett a játék?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Másmilyen típusú kártyákkal, kicsiknek ábrákkal (különböző nagyságú ábrák láthatók a kártyákon és az nyer aki előbb megmondja, hogy melyik a nagyobb, illetve egyforma nagy), hatodikosokkal már negatív számokkal is lehet játszani. Más evolúciós lépcsőt adni: pl. ovis-iskolás-egyetemista-munkás
  21. A játékvezető speciális feladatai: A rend fenntartása a tanteremben. Segíteni azoknak a játékosoknak (tanulóknak), akik esetleg nem tudnak gyorsan reagálni a műveletek megoldásában.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/folderview?id=0B7fqYBX8ayNdNWg3NTBlSU1Xelk&usp=sharing
  24. A Játékot lejegyezte: Csizmadia Horváth Tímea